Budowa pierwszego seryjnego odrzutowca HondaJet dobiega końca

dodano: 21.05.2014

- Trwają testy oraz prace związane z certyfikacją samolotu
- Pierwszy seryjny odrzutowiec Hondy w fazie ostatecznego montażu
- Nowy kolor uzupełnia paletę obecnie oferowanych barw
- Tysięczny pracownik dołącza do zespołu

Honda w PolsceHonda Aircraft Company poinformowała o postępie w pracach nad lekkim samolotem dyspozycyjnym HondaJet. Informacje te firma przekazała dziennikarzom podczas konferencji prasowej zorganizowanej w ramach targów lotniczych European Business Aviation Convention and Exposition (EBACE) w Genewie.

 

Najważniejszym celem, do którego dąży firma Honda Aircraft Company jest uzyskanie certyfikatu Federalnej Administracji Lotnictwa FAA i dostarczenie gotowego samolotu pierwszemu klientowi", powiedział Michimasa Fujino, prezes i dyrektor zarządzający Honda Aircraft Company. „Zrobimy wszystko, aby zrealizować te założenia w pierwszym kwartale 2015 roku."

 

Obecnie trwają testy i procedury certyfikacyjne seryjnego odrzutowca HondaJet, w którym instalowane są pierwsze produkcyjne silniki GE Honda HF120. Po ich zamontowaniu, Honda Aircraft przeprowadzi testy naziemne, natomiast pierwsze badania w locie planowane są na lato 2014.

 

Na linii produkcyjnej znajduje się obecnie dziewięć samolotów, dzięki czemu firma będzie mogła dostarczyć gotowe odrzutowce pierwszym klientom niezwłocznie po otrzymywaniu certyfikacji typu, co ma nastąpić w przyszłym roku.

 

Honda w PolscePierwszy samolot, który zjedzie z taśmy produkcyjnej będzie wyróżniał się nowym malowaniem płatowca, stanowiącym połączenie koloru ciemnozielonego ze złotym pasem dekoracyjnym. Nowy odcień dołaczy do gamy wcześniej zastosowanych barw - czerwonej, żółtej, niebieskiej i srebrnej.

 

Oprócz prac związanych z przygotowaniem odrzutowców do wydania klientom, Honda Aircraft Company dąży również do zainaugurowania programów szkoleniowych dla ich użytkowników. Firma, we współpracy z organizacją FlightSafety International tworzy obecnie plan kursów pilotażu i obsługi odrzutowca, natomiast pierwsze zajęcia w Stanach Zjednoczonych rozpoczną się jeszcze w tym roku.

 

Honda Aircraft Company wraz z całą globalną siecią dilerów i dostawców pracuje nad płynnym wprowadzeniem samolotu do sprzedaży", dodał Fujino. „Chcemy, aby wszystko było gotowe jeszcze przed przekazaniem pierwszego odrzutowca klientowi. Tym samym, dążymy do zapewnienia nabywcom HondyJet najlepszych doświadczeń związanych z eksploatacją samolotu już od pierwszego dnia."

 

Ponadto, w tym roku do zespołu Honda Aircraft dołączył tysięczny pracownik. Firma zatrudnia najlepszych fachowców z ponad 43 krajów.

Noty dla wydawców

 

O samolocie HondaJet

HondaJet jest najbardziej zaawansowanym technicznie lekkim odrzutowcem dyspozycyjnym o najlepszych w tej klasie samolotów osiągach, komforcie, jakości i sprawności. HondaJet lata szybciej, wyżej, ciszej bardziej ekonomicznie od swoich konkurentów. HondaJet wnosi wiele innowacji technicznych i rozwiązań nietypowych dla konstrukcji współczesnych samolotów, w tym umieszczenie silników nad skrzydłami, co pozwala radykalnie poprawić osiągi i zmniejszyć zużycie paliwa dzięki obniżeniu oporów powietrza. Taka koncepcja konstrukcji płatowca prowadzi do obniżenia poziomu hałasu w kabinie oraz docierającego na ziemię w czasie lotu oraz umożliwia powiększenie kabiny i zwiększenie pojemności ładunkowej. Samolot HondaJet napędzany jest przez dwa bardzo oszczędne silniki turboodrzutowe GE Honda HF120 i został wyposażony w najbardziej zaawansowany system awioniki z dostępnych dla lekkich turboodrzutowych samolotów dyspozycyjnych. Jest to nowej generacji system Garmin® G3000 dostosowany do samolotu HondaJet, z trzema panoramicznymi, 14-calowymi monitorami i dwoma mniejszymi dotykowymi ekranami funkcyjnymi. HondaJet jest pierwszym komercyjnym samolotem zbudowanym przez Hondę i jak na Hondę przystało, oferuje najwyższy poziom osiągów, ekonomii i wartości w relacji do ceny.

 

O firmie Honda Aircraft Company

Honda Aircraft Company jest spółką w całości należącą do American Honda Motors Inc. Została założona w 2006 roku, ale jej rodowód wywodzi się z 20-lenich badań i prac prowadzonych przez Hondę w dziedzinie konstrukcji lotniczych. W światowej centrali Honda Aircraft, w Karolinie Północnej - miejscu narodzin lotnictwa, w budynkach o powierzchni ponad 46000 m2 mieszczą się biura, supernowoczesne centrum badawczo-rozwojowe i zakład produkcyjny, którego zadaniem jest opracowywanie, produkcja i wprowadzanie na rynek samolotów HondaJet oraz udzielanie wsparcia dealerom tych samolotów. Duch zawsze szukającego nowych wyzwań założyciela firmy Honda Motor i pasjonaty lotnictwa, Soichiro Hondy, jest wciąż obecny w Honda Aircraft Company, gdzie spełnia się jego niezrealizowane za życia marzenie o wprowadzeniu marki Honda do branży lotniczej.