Na Salonie Samochodowym w Genewie swój światowy debiut będzie miał rewolucyjny pojazd koncepcyjny 3R-C Hondy. Po raz pierwszy w Europie zaprezentowany zostanie także koncepcyjny model EV-N.
Oba pojazdy, zarówno trójkołowy, bezemisyjny, jednoosobowy 3R-C, jak i miejski EV-N, czerpią z doświadczenia Hondy w dziedzinie budowy pojazdów elektrycznych.
3R-C
Ten rewolucyjny, akumulatorowy pojazd elektryczny to zapowiedź indywidualnych, miejskich rozwiązań transportowych przyszłości. Elektryczny akumulatorowy układ napędowy zamontowano nisko na trójkołowym podwoziu. Gwarantuje to obniżony punkt ciężkości, a w związku z tym większą stabilność toru jazdy i bardziej przewidywalne zachowanie na drodze.
3R-C posiada osłonę nad kabiną kierowcy, która chroni ją, gdy pojazd stoi zaparkowany, a podczas jazdy spełnia rolę ochrony przeciwwietrznej fotela kierującego, który umieszczono tuż nad ziemią.
Wysoko poprowadzona linia boczna nadwozia zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa, ograniczając ryzyko urazów podczas zderzenia bocznego oraz zapewniając lepszą ochronę w czasie niepogody. Kierujący ma przed sobą zamykany schowek, w którym bezpiecznie może przechować bagaż lub inne przedmioty. Konstruktorzy 3R-C stworzyli elastyczną osłonę górnej części tułowia, która zapewnia wyższy komfort podróży i ma za zadanie chronić kierującego w czasie złej pogody.
Koncepcyjny 3R-C jest dziełem europejskich projektantów, pracujących w ośrodku badań i projektów Hondy w Mediolanie.
EV-N
Pojazd koncepcyjny EV-N, poprzednio prezentowany jedynie na Salonie Motoryzacyjnym w Tokio, w Genewie będzie miał swoją europejską premierę.
EV-N to akumulatorowy, elektryczny model studyjny, który odwołuje się do idei małego pojazdu miejskiego, jakim był N360 z 1967 roku. Na dachu tego koncepcyjnego auta konstruktorzy zainstalowali panele słoneczne produkowane przez Hondę, które pozwalają ładować akumulatory w czasie postoju. Po wewnętrznej stronie drzwi umieszczono dwa urządzenia transportowe U3-X Hondy. Dwudrzwiowy pojazd koncepcyjny EV-N, przeznaczony głównie do użytku miejskiego, wyposażony jest w niewielki silnik elektryczny oraz zespół akumulatorów litowo-jonowych.
FCX Clarity
Oba pojazdy koncepcyjne będą wystawione w sąsiedztwie produkcyjnego modelu Hondy FCX Clarity, napędzanego ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem. Ten zdobywca tytułu „World Green Car" został udostępniony klientom na zasadach leasingu w Stanach Zjednoczonych i Japonii. Użytkownicy FCX Clarity doceniają praktyczność, osiągi i zasięg tego unikalnego, bezemisyjnego pojazdu. Dwa egzemplarze modelu stacjonują obecnie w Europie, w ramach długofalowego programu badawczego. Samochody te były także prezentowane podczas wyjątkowych wydarzeń, takich jak Konferencja Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu w Kopenhadze. FCX Clarity dowodzi nieustannego zaangażowania Hondy w rozwój elektrycznych pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi, nieemitujących żadnych szkodliwych substancji do atmosfery, jako ostatecznej technologii w mobilności.