Debiut modelu Prelude Concept to powrót legendy do Europy, który zbiega się z 25-leciem pionierskich sukcesów Hondy w dziedzinie napędów hybrydowych
W skrócie:
-Publiczny debiut samochodu Prelude Concept w Europie podczas wydarzenia Goodwood Festival of Speed w 2024 roku przypada na 25-letni jubileusz działalności Hondy w sektorze technologii hybrydowej
-Seryjny egzemplarz kultowego modelu zapewni przyjemność z jazdy dzięki idealnej równowadze między dynamiką prowadzenia i oszczędnością paliwa
-Hybrydowy Prelude z napędem elektrycznym dołączy do gamy popularnych zelektryfikowanych pojazdów Honda przeznaczonych na rynek europejski
Dla Hondy europejski debiut modelu Prelude Concept zbiega się z 25-leciem działalności w dziedzinie napędów hybrydowych, a firma potwierdziła jego powrót na ten kontynent jeszcze przed pierwszą publiczną prezentacją na Goodwood Festival of Speed.
Zaprezentowany podczas ubiegłorocznej wystawy Japan Mobility Show koncepcyjny Prelude ma zapewnić idealną równowagę między fantastycznymi emocjami podczas prowadzenia i wyjątkową oszczędnością, a jego stylowy wygląd oraz dynamika mają być kulminacją długofalowych starań Hondy na polu elektryfikacji.
Oryginalny Prelude zadebiutował w Europie 45 lat temu i do 2001 roku — przez pięć generacji — był doskonałą wizytówką najnowocześniejszej technologii firmy Honda. Nowy model to obietnica godnego powrotu słynnego samochodu, stanowiąc atrakcyjną mieszankę stylu i finezji z hybrydowym układem napędowym.
Nazwa „Prelude” (czyli „preludium”) nawiązuje do formy stanowiącej wstęp do większego dzieła muzycznego i odpowiednio pozycjonuje samochód jako prekursora przyszłych modeli ucieleśniających zaangażowanie Hondy w sportowe osiągi – jest to przykład, jak Honda dostarcza „radość z jazdy” klientom w całej Europie.
Tomoyuki Yamagami, główny inżynier i kierownik dużego projektu w firmie Honda Motor, powiedział: „Nowy Prelude to nie tylko najnowszy rozdział w naszej historii związanej z nieustannym rozwojem technologii hybrydowej, ale także efekt 25 lat pionierskich badań i rozwoju w tej dziedzinie. Chcemy zapewnić, że model ten zachowa swoje sportowe DNA, doskonale łącząc wydajność i korzyści dla środowiska naturalnego, charakterystyczne dla samochodów zelektryfikowanych, z dużymi emocjami za kierownicą — przyjemność z jazdy powinna dawać kierowcy oddech od trudów dnia codziennego”.
„Ponadto Prelude demonstruje, jak ważne są dla nas hybrydowe układy napędowe w perspektywie stałej strategii elektryfikacji samochodów firmy Honda. Samochód ten stanowi kluczowy etap w naszych dążeniach, aby do 2040 roku 100% sprzedawanych przez nas nowych pojazdów było zasilanych ogniwami elektrycznymi lub wodorowymi”.
25 lat technologii hybrydowej
W tym roku Honda świętuje ćwierć wieku pionierskiego doświadczenia w dziedzinie napędów hybrydowych, od czasu wprowadzenia w 1999 roku rewolucyjnego coupé Insight jako pierwszego w Europie modelu hybrydowego produkowanego seryjnie. Od tamtej pory marka była prekursorem w rozwoju technologii spalinowo-elektrycznych układów napędowych, oferując szeroką gamę modeli, które pomogły kierowcom przejść na rozwiązania zelektryfikowane w możliwie najpłynniejszy, najdogodniejszy i najbardziej ekonomiczny sposób.
Po debiucie modelu Insight w 2003 roku Honda wprowadziła na rynek model Civic IMA, w którym połączyła 4-cylindrowy silnik i-VTEC o pojemności 1,3 litra z silnikiem elektrycznym o mocy 20 KM, aby zwiększyć oszczędność paliwa. Siedem lat później pojawił się model CR-Z łączący wyjątkowy, równoległy układ hybrydowy IMA Hondy z silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra i manualną skrzynią biegów, zapewniając idealną równowagę między dynamiką jazdy a ekonomicznym zużyciem paliwa.
Dzięki kompaktowej konstrukcji systemu hybrydowego Honda IMA debiutujący w 2011 roku Jazz Hybrid oferował praktyczne walory, z których zasłynął jego pierwowzór — w tym fotele Magic Seats i 300 litrów przestrzeni bagażowej. Pięć lat później, wraz z pojawieniem się modelu NSX, wprowadzono najbardziej zaawansowany technologicznie w historii hybrydowy układ napędu na wszystkie koła do segmentu supersamochodów.
Obecnie gama popularnych samochodów marki Honda została w pełni zelektryfikowana, a modele Jazz, Civic, HR-V, ZR-V i CR-V są standardowo wyposażane w układy napędowe e:HEV. Zaawansowane układy napędowe, które płynnie przełączają się między napędem elektrycznym, hybrydowym i spalinowym bez ingerencji kierowcy, łączą w sobie wyjątkową łatwość obsługi z przyjemnością z jazdy, a także z konkurencyjną wydajnością i niskim poziomem emisji spalin.
Aby dowiedzieć się więcej:
Zadzwoń: 12 642 60 70 lub 600 080 868 lub 12 648 99 48
Napisz wiadomość: honda@krezel.pl
Przyjedź: Al. Jana Pawła II 142 Kraków
Odwiedź stronę: www.krezel.pl