Nowa Honda CRV 2024 - informacje o nowym modelu

dodano: 21.09.2023

Nowa Honda CRV 2024 - informacje o nowym modelu

W skrócie:
Wprowadzenie: Honda CRV szóstej generacji – wyjątkowy, wszechstronny SUV
Napędy hybrydowy i hybrydowy plug-in: doskonałe połączenie mocy i osiągów z oszczędnością paliwa
Nowe komfortowe udogodnienia dla kierowcy oraz funkcje systemu Honda SENSING z najlepszą w tej klasie skutecznością w zapobieganiu kolizjom
Wnętrze jakości premium o największej przestronności w swojej klasie
Sportowy, wyrazisty design: ewolucja dobrze znanej sylwetki
Radość dynamicznej jazdy przy zwiększonym komforcie i wyrafinowaniu
Bogaty pakiet rozwiązań technologicznych zapewnia użytkownikom nową jakość komunikacji

 



Nowa Honda CRV 2024 - informacje o modelu

Wprowadzenie: Szósta generacja Hondy CRV – doskonały samochód dla całej rodziny
Najnowszy model CR‑V został udoskonalony w każdym detalu, dzięki czemu stanowi doskonałe połączenie sportowego ducha, praktyczności i wyrafinowania
Flagowy SUV Hondy jest dostępny jako pełna hybryda napędzana na przednią oś lub wszystkie koła oraz jako hybryda plug-in z napędem na przednie koła
CR‑V to pierwszy pojazd Hondy na europejskim rynku, który oferuje system Honda SENSING 360 – najnowszy pakiet rozwiązań wsparcia kierowcy i zapewnienia bezpieczeństwa, niezależnie z której strony pojawi się zagrożenie
Szósta generacja CR‑V, najlepiej sprzedającego się modelu samochodu Honda na świecie, debiutuje z odważniejszym, bardziej stanowczym designem, oferując wyjątkowo wysokie standardy praktyczności, bezpieczeństwa, łączności i komfortu.

Popularny SUV segmentu C będzie dostępny w dwóch wariantach zapewniających dynamiczne osiągi i wysoką sprawność energetyczną: pełnego napędu hybrydowego (e:HEV) lub napędu hybrydowego plug-in (e:PHEV), który debiutuje w ofercie Hondy na rynku europejskim. Tak zbudowana oferta układów napędowych odzwierciedla wielokierunkowe podejście Hondy do elektryfikacji pojazdów i pozwala na oferowanie klientom szerokiego wachlarza rozwiązań.

Znany już układ napędowy e:HEV został zmodyfikowany i zaktualizowany dla nowego modelu CR‑V i jest obecnie wyposażony w mniejszy gabarytowo akumulator o większej gęstości przechowywanej energii oraz bardziej wydajny silnik, podczas gdy zupełnie nowy napęd e:PHEV, z większym akumulatorem, oferuje zasięg nawet do 82 km w trybie elektrycznym.

Inżynierowie dopracowali każdy aspekt najnowszego modelu, koncentrując się na innowacyjnych i sportowych tradycjach Hondy, jednocześnie dążąc do stworzenia wszechstronnego, idealnego pod każdym względem SUV-a. Zastosowanie bardziej zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę i funkcji bezpieczeństwa aktywnego, nowe rozwiązania z dziedziny łączności, a także wykorzystanie wysokiej jakości materiałów premium w całym wnętrzu służy podniesieniu atrakcyjności pojazdu.

Wyróżniający się w całym segmencie poziom bezpieczeństwa aktywnego został osiągnięty dzięki pierwszemu w Europie zastosowaniu Honda SENSING 360, kompleksowego, wielokierunkowego systemu bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, który eliminuje martwe pola wokół pojazdu i skuteczniej przyczynia się do unikania kolizji.

Najnowszy CR‑V zachowuje swoją charakterystyczną sylwetkę, lecz dzięki ewolucji designu zyskuje na wyrazistości. Bardziej agresywny, ostrzej zarysowany przód , z dużym, stylizowanym wlotem powietrza zaprojektowano nieco inaczej dla wariantów e:HEV i e:PHEV.

Tył pojazdu odznacza się pionowymi światłami hamowania i kierunkowskazami, które są wynikiem przemyślanej ewolucji charakterystycznego wzornictwa tylnych świateł modelu CR‑V, które w połączeniu z dopracowanym oświetleniem LED tworzą zupełnie nową, lecz nawiązującą do znanych kształtów sygnaturę świetlną tyłu pojazdu.

Ponadto, dzięki większemu rozstawowi osi i powiększonemu rozstawowi kół, CR‑V oferuje przestronność porównywalną z SUV-ami z segmentu D. Samochód zapewnia pasażerom tylnych siedzeń najwięcej miejsca na nogi, w porównaniu z pojazdami tej klasy. Większe wymiary nowego modelu tworzą również więcej miejsca na bagaż i zwiększają stabilność przy wyższych prędkościach.

„ Najnowszy CR‑V jest rozwinięciem wszystkiego, co było od lat atutem tego wysoko cenionego modelu – progresywnego designu, wnętrza klasy premium, wyjątkowo wysokiego poziomu praktyczności, komfortu, sprawności oraz dynamicznych osiągów” – mówi Tom Gardner, starszy wiceprezes Honda Motor Europe. „CR‑V nowej generacji jest doskonałym SUV-em, unikatowym i dynamicznym pojazdem, który doskonale odpowiada aktualnym wymaganiom rynku europejskiego.”

 Zamówienia na najnowszą Hondę CR‑V można już składać w salonach Hondy, a pierwsze dostawy pod Klienta będą realizowane od listopada.

Napędy hybrydowy i hybrydowy plug-in: doskonałe połączenie mocy i osiągów z oszczędnością paliwa
Honda po raz pierwszy wprowadza na rynek europejski swoją hybrydę typu plug-in, oferującą zasięg 82 km w trybie elektrycznym (EV)
Podobnie jak tradycyjny napęd hybrydowy, napęd hybrydowy plug-in zapewnia dobre osiągi podczas jazdy, oszczędność paliwa i wysoką kulturę pracy
W pełnej hybrydzie w wersji Elegance 2WD osiągnięto zużycie paliwa na poziomie tylko 5,9 l/100 km oraz emisję CO2 wynoszącą 134 g/km (WLTP, cykl mieszany)
Honda wprowadza swój pierwszy europejski model z napędem hybrydowym typu plug-in – e:PHEV. Najnowszy CR‑V e:PHEV, oferuje 82 km zasięgu w trybie elektrycznym. Podobnie jak w CR‑V z ulepszonym napędem hybrydowym (e:HEV), klienci Hondy otrzymają samochód oferujący więcej ekscytujących wrażeń z jazdy dzięki znacznie lepszym parametrom środowiskowym, precyzyjnemu dostarczaniu mocy i wyciszonemu wnętrzu.

Obie opcje układu napędowego oparto na tym samym dwulitrowym, czterocylindrowym silniku benzynowym z bezpośrednim wtryskiem, pracującym w cyklu Atkinsona. Silnik zmodyfikowano pod kątem specyfiki flagowego modelu SUV-a firmy Honda.

Ulepszenia objęły wysokociśnieniowy, wielostopniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, zastosowano też aktywowany przez niską temperaturę wysoko wydajny katalizator, poprawiający czystość spalin. Powierzchnia ścianek kolektora wydechowego została powiększona, aby powiększyć moc silnika, a osłona silnika wykonana w całości z piankowego poliuretanu stanowi izolację od hałasu i wibracji. Zwiększono też sztywność wału korbowego – wszystko to podnosi odczucie wyrafinowanego funkcjonowania układu napędowego podczas jazdy.

e:HEV

Samochód z układem napędowym e:HEV będzie wyposażony w najbardziej zaawansowaną wersję wielokrotnie nagradzanego układu hybrydowego Hondy, w którym silnik benzynowy harmonijnie współpracuje z nowo opracowaną wersją lekkiej automatycznej skrzyni biegów i z dwoma silnikami elektrycznymi.

W najnowszej wersji elektryczny silnik napędowy i generator umieszczono na różnych osiach, co pozwoliło na zwiększenie momentu obrotowego o 6,5%, do wielkości 335 Nm bez konieczności zwiększenia przestrzeni w designie. Maksymalna prędkość obrotowa silnika elektrycznego została zwiększona o 1500 obr/min (do 14 500 obr/min), co skutkuje wzrostem prędkości maksymalnej samochodu o 7%.

Dalsze zmiany w przekładni obejmują dodanie drugiego przełożenia, używanego, gdy silnik spalinowy jest bezpośrednio połączony z kołami. Do istniejącego wysokiego przełożenia dołączone zostało nowe niskie przełożenie – oba zoptymalizowano pod kątem jak najszerszego zakresu scenariuszy jazdy, co w rezultacie pozwoliło zwiększyć zarówno moment napędowy przy niskich prędkościach w trybie napędu silnika, jak i czas, w którym można korzystać z wydajnego trybu napędu bezpośredniego

Dopełnieniem zmian w hybrydowym układzie napędowym jest wprowadzenie bardziej kompaktowych modułów jednostki sterowania mocą (PCU) i inteligentnej jednostki zasilającej (IPU). Oba moduły zostały zmniejszone i ulepszone, aby zachować podobną gęstość energii i wydajność, przy jednoczesnym zmniejszeniu masy całkowitej i wymiarów fizycznych.

Wzrost mocy w porównaniu do poprzedniej generacji CR‑V oznacza lepsze przyspieszenie i dynamiczniejsze reakcje samochodu. Przyspieszanie 0-100 km/h trwa zaledwie 9 sekund dla modeli z napędem na 2 koła i 9,4 sekundy dla wariantów AWD. Prędkość maksymalna wynosi 194 km/h dla modeli z napędem na 2 koła i 187 km/h dla modeli AWD.

Pomimo wzrostu osiągów, system e:HEV oferuje również wzrost sprawności energetycznej i redukcję emisji, do poziomu zaledwie 134 g CO2 na kilometr i zużycia paliwa wynoszącego 5,9l/100 km dla modeli z napędem na 2 koła oraz 151 g CO2 na kilometr i 6,7 l/100 km dla wersji AWD.

e:PHEV

Zbudowany na bazie sprawdzonego układu napędowego Hondy e:HEV, układ plug-in e:PHEV posiada znacznie większy akumulator o pojemności 17,7 kWh oraz lekką, wysokowydajną pokładową ładowarkę elektryczną. Zwiększony udział napędu elektrycznego oznacza, że prędkość obrotowa silnika spalinowego może być znacznie niższa niż wcześniej, co dodatkowo obniża poziom hałasu i zużycie paliwa przy różnych prędkościach, w wyniku czego podwyższona zostaje jakość jazdy. . Pozwala to na zasięg jazdy w trybie elektrycznym wynoszący 82 km.

Zwiększony udział napędu elektrycznego oferowany przez system hybrydowy plug-in oznacza, że wskaźniki emisji i zużycia paliwa wynoszą zaledwie 18 g/km CO2 i 0,8 l/100 km przy w pełni naładowanym akumulatorze. Nawet po całkowitym rozładowaniu akumulatora, wartości te wzrastają marginalnie, gdy pojazd staje się tradycyjną hybrydą uzyskującą podobne osiągi do wariantu 2WD e:HEV.

Przemyślane rozmieszczenie komponentów elektrycznych i zamontowanie akumulatora pod podłogą pozwoliło uzyskać bagażnik o pojemności 617 litrów. Było to możliwe dzięki zmniejszeniu rozmiarów komponentów układu chłodzenia napędu elektrycznego, co przy jednoczesnym szerokim zastosowaniu aluminium pozwoliło na zmniejszenie masy zestawu, pomimo wzrostu gęstości magazynowanej energii.

Gniazdo ładowania znajduje się na przednim lewym błotniku, a dostęp do niego uzyskuje się naciskając pokrywę w karoserii. W e:PHEV kontrola ładowania w połączeniu z podgrzewaczem baterii umożliwia pojazdowi odpowiednie działanie przy niższych temperaturach otoczenia i znacząco poprawia zdolności regeneracyjne pojazdu w takich warunkach. Gdy temperatura akumulatora wynosi 25 stopni Celsjusza, nowy CR‑V osiąga stan 100% naładowania akumulatora w zaledwie 2,5 godziny, dzięki mocy wyjściowej ładowarki 6,8 kW.

W ramach Usług Łączności, oferowanych z modelem e:PHEV, użytkownicy mogą skorzystać z wielu funkcji zdalnej kontroli nad samochodem, w tym m.in. programowania klimatyzacji i harmonogramów ładowania, co pozwala skutecznie poprawić wydajność, obniżyć koszty i zwiększyć komfort w każdych warunkach pogodowych. Funkcje te obejmują programowany zegar, który oprócz możliwości zaprogramowania ram czasowych wstępnego przygotowania pojazdu zawiera m.in. opcję ustawienia temperatury i czasu jej uzyskiwania – dzięki temu właściciel CR‑V może zaplanować ładowanie w czasie najniższych taryf i w najdogodniejszych porach doby oraz automatycznie ustawić żądaną temperaturę we wnętrzu, która zostanie osiągnięta zanim kierowca otworzy samochód.

 

Nowe komfortowe udogodnienia dla kierowcy oraz funkcje systemu Honda SENSING z najlepszą w tej klasie skutecznością w zapobieganiu kolizjom
Najbezpieczniejszy jak dotąd CR-V dzięki nowej konstrukcji nadwozia i udoskonalonym systemom bezpieczeństwa
Pierwszy pojazd wyposażony w Honda SENSING 360, nowy wielokierunkowy system bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy
Kolejny krok w kierunku globalnego celu Hondy, jakim jest zredukowanie do zera liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych wśród użytkowników pojazdów Honda, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa pasażerom innych pojazdów i pozostałym użytkownikom dróg
Nowy CR‑V został zaprojektowany z myślą o uzyskaniu najlepszych w branży parametrów bezpieczeństwa i jest pierwszym europejskim pojazdem Hondy, wyposażonym w najbardziej zaawansowany pakiet systemów wspomagania kierowcy – Honda SENSING 360.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy i funkcje unikania wypadków zmniejszają stres związany z prowadzeniem pojazdu, a w połączeniu z mocniejszą konstrukcją nadwozia zapewniają wiodące w branży wskaźniki bezpieczeństwa czynnego i wyjątkową ochronę w razie wypadku.

Mocne fundamenty

Wyjątkowo solidna, wytrzymała i sztywna platforma stanowi podstawę nadzwyczajnej skuteczności w zakresie bezpieczeństwa, do czego przyczyniają się nowe elementy konstrukcyjne, zapewniające lepszą ochronę przed kolizją z przodu, z tyłu i z boku. Wersja e:PHEV posiada dodatkową poprzeczkę podłogową, która zwiększa ochronę pasażerów i jednostki zasilającej w przypadku zderzenia bocznego.

Najnowszy model jest wyposażony w jedenaście poduszek powietrznych, w tym nową przednią środkową poduszkę powietrzną, zapobiegającą kolizji między kierowcą a pasażerem z przodu oraz nowe kolanowe poduszki powietrzne zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu.

Honda SENSING 360

System Honda SENSING 360 dysponuje kamerą przednią o zakresie kątowym 100°, radarem milimetrowym i czterema narożnymi czujnikami radarowymi, co zapewnia pełne monitorowanie obszaru 360° wokół pojazdu. Rozpoznawanie obiektów na podstawie ich obrazu, możliwe dzięki zaktualizowanej przedniej kamerze CR‑V oraz wykrywanie obiektów za pomocą radaru, pozwalają pojazdowi identyfikować linie namalowane na drodze, pobocza, motocykle, rowerzystów i inne pojazdy.

Przydatna pomoc na co dzień

System Honda SENSING 360 umożliwia korzystanie z wielu nowych i zaktualizowanych funkcji, które zapewniają kierowcy dodatkowy poziom bezpieczeństwa i wygody.

Po raz pierwszy w modelu Hondy zastosowano system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu (Front Cross Traffic Warning), który ogranicza liczbę kolizji przednich na skrzyżowaniach o ograniczonej widoczności. System informuje kierowcę o pojazdach znajdujących się po lewej lub prawej stronie podczas ruszania po zatrzymaniu pojazdu i przy jeździe z niską prędkością.

Zaawansowany system rozpoznawania znaków drogowych wykrywa i rozpoznaje znaki drogowe oraz wyświetla je na tablicy wskaźników, a także na wyświetlaczu przeziernym, współpracując z tempomatem adaptacyjnym (ACC) w celu dostosowania prędkości do obowiązujących ograniczeń. Po raz pierwszy na rynku europejskim system otrzymał funkcję wcześniejszego powiadamiania o znakach, takich jak znak „STOP”, aby pomóc kierowcy przygotować się do organizacji ruchu obowiązującej na skrzyżowaniu.

Tempomat adaptacyjny (ACC) otrzymał nową funkcję współpracy z kierunkowskazami, co pozwala na rozpoczęcie przyspieszania podczas wyprzedzania, ułatwiając w ten sposób kierowcy wykonanie tego manewru. System oferuje również funkcję kontroli jazdy przy niskich prędkościach oraz dostosowanie prędkości na zakrętach do krzywizny i nachylenia drogi, umożliwiając Hondzie CR‑V utrzymanie stałej prędkości podczas pokonywania zakrętów.

System unikania kolizji przy zmianie pasa ruchu (Lane Change Collision Mitigation) ułatwia manewr zmiany pasa ruchu, pomagając w unikaniu kolizji z pojazdem zbliżającym się od tyłu lub znajdującym się na sąsiednim pasie ruchu, jednocześnie informując kierowcę o sytuacji odpowiednim dźwiękiem ostrzegawczym.

System ograniczający skutki kolizji (Collision Mitigation Braking System) wspomaga zatrzymanie samochodu w przypadku, gdy stwierdzi wysokie prawdopodobieństwo najechania na pojazd jadący z przodu. W tej sytuacji również emitowane jest również ostrzeżenie dźwiękowe, a jeśli będzie to konieczne, hamulce pojazdu zostaną automatycznie aktywowane.

W modelu CR‑V debiutuje także asystent jazdy w korku. Zmniejsza on wysiłek kierowcy podczas jazdy z niskimi prędkościami w korkach, pomagając utrzymać pojazd na swoim pasie ruchu, począwszy od prędkości 0 km/h. Po wyjechaniu ze strefy zatorów drogowych, następuje płynne przełączenie na system utrzymania na pasie ruchu (LKAS).

Aby jeszcze skuteczniej odciążyć kierowcę, po raz pierwszy w modelu CR‑V zastosowano aktywnego asystenta zmiany pasa ruchu, który wspomaga kierowanie podczas zmiany pasa ruchu i jest uruchamiany użyciem kierunkowskazu. Kiedy kierowca przytrzymuje dźwigienkę kierunkowskazu, system radarowy upewnia się, że sąsiedni pas ruchu jest wolny, jeszcze zanim pojazd zajmie ten pas.

Kolejną nową funkcją w modelu CR-V e:PHEV jest System automatycznego parkowania Honda Parking Pilot, który zapewnia dodatkowe wsparcie kierowcy, poszukując miejsc parkingowych i podświetlając na ekranach systemu multimedialnego odpowiednie miejsce do rozpoczęcia parkowania, wspomaganego przez asystenta. Kierowca może po prostu wybrać miejsce, w którym chce zaparkować, a kamery i czujniki ultradźwiękowe kontrolują sytuację wokół samochodu, by automatycznie operować pedałem przyspieszenia, hamulcem, układem kierowniczym oraz położeniem dźwigni zmiany biegów podczas parkowania, aż do opuszczenia pojazdu przez kierowcę i pasażerów. Asystent może zostać aktywowany w trzech prostych krokach, przy użyciu specjalnego przełącznika i dotknięciem ekranu, po czym samochód może zostać zaparkowany, przy ciągłej kontroli otoczenia, co znacznie redukuje obawy związane z parkowaniem dużego SUV-a.

 

Wnętrze jakości premium o największej przestronności w swojej klasie
Wyjątkowy projekt wnętrza wysokiej jakości buduje poczucie ekskluzywności
Znacznie poprawiono widoczność w porównaniu z poprzednim modelem CR-V
Przemyślane rozmieszczenie komponentów systemu hybrydowego zwiększa przestrzeń i walory praktyczne pojazdu
Wnętrze nowej Hondy CR‑V jest wykonane z wysokiej jakości materiałów o odpowiedniej teksturze, które uzupełniają łatwe w obsłudze, przyjemne w dotyku przełączniki i przyciski. Wszystko to wpływa na klimat luksusu, towarzyszący pasażerom podczas jazdy, zgodne z tym, czego oczekują klienci SUV-ów z segmentu premium.

Z przodu kabiny znajduje się ergonomicznie zaprojektowana, uporządkowana, nisko umieszczona deska rozdzielcza z otworami wentylacyjnymi rozmieszczonymi na całej jej szerokości, centralnie zamontowany 9-calowy ekran systemu multimedialnego oraz duży zestaw cyfrowych wskaźników kierowcy o przekątnej 10,2 cala – wszystko to zostało zaprojektowane z myślą o dalszej poprawie widoczności na zewnątrz pojazdu.

Kolory, materiały i tkaniny

Modele e:PHEV i e:HEV różnią się od siebie indywidualnymi detalami stylizacyjnymi. Pierwszy z nich otrzymał wyjątkowy, metalowy wzór plastra miodu na środkowej konsoli, włączając w to wyloty wentylacyjne, co dodaje mu bardziej ekskluzywnego i sportowego wyglądu.

Honda zastosowała jednolite podejście do kolorystyki wnętrza, używając czerni na desce rozdzielczej i w całym wnętrzu, co wzmacnia jego charakter premium. Standardowe wykończenie siedzeń obejmuje czarną delikatną skórę, która dodatkowo posiada wyraziste, pikowane akcenty, nadające siedzeniom jednolity i luksusowy charakter.

Przednie podgrzewane siedzenia są oferowane w standardzie, a w wersji Advance pojawia się także wentylacja siedzeń, co poprawia komfort podczas długich podróży.

To pierwszy model CR-V, który korzysta z opracowanego przez Hondę systemu stabilizacji ciała kierowcy i przedniego pasażera. Zastosowano w nim płaską strukturę maty wykonanej z żywicy, która wspiera całą dolną część ciała kierowcy, od miednicy do odcinka lędźwiowego kręgosłupa, zapewniając lepszą stabilizację i podparcie. Taką samą konstrukcję ma fotel pasażera. Rozwiązanie to poprawia też lokalizację bioder, w wyniku czego ułatwia wsiadanie i wysiadanie z samochodu.

CR‑V oferuje pasażerom z tyłu przestronność SUV-a z segmentu D z największą w klasie przestrzenią na nogi – o 16 mm więcej w porównaniu z poprzednim modelem. Dodatkowo, pochylenie tylnego siedzenia wzrosło o 10,5° w stosunku do poprzedniego modelu CR‑V, oferując klientowi łącznie 8 różnych opcji wyboru pochylenia oparć.

W intuicyjnie rozplanowanym wnętrzu priorytetem jest wszechstronność, którą łatwo zauważyć w rozmieszczeniu uchwytów na kubki, tacek do przechowywania drobnych przedmiotów, czy w przestronnym schowku umieszczonym pomiędzy przednimi siedzeniami. Nowoczesny i ergonomiczny selektor trybów jazdy z napędem elektrycznym wyposażono w ergonomicznie rozmieszczone przełączniki trybów jazdy, zapewniając kierowcy łatwość przełączania. Dzięki temu można łatwo uzyskać dostęp do wszystkich ważnych funkcji w trakcie jazdy. Ponadto, centralny podłokietnik został przeprojektowany i jest teraz częściowo zautomatyzowany – otwiera się elektrycznie do kąta 60 stopni, a dodatkowe 30 stopni otwarcia można uzyskać ręcznie.

Nowe rozwiązania podnoszące walory praktyczne dostosowano do różnych form aktywnego stylu życia Klientów

Najnowszy model CR‑V idealnie wpisuje się w aktywny styl życia, podnosząc poprzeczkę pod względem praktyczności przestrzeni bagażowej i funkcjonalności wnętrza. Objętość przestrzeni bagażowej należy do największych w klasie, warianty e:HEV oferują 587 litrów przestrzeni bagażowej.

Tylne siedzenia można przesunąć do przodu nawet o 190 mm co umożliwia łatwy załadunek dłuższych przedmiotów bez konieczności składania tylnych siedzeń. Niski poziom płaskiej, szerokiej, jednoczęściowej podłogi bagażnika ułatwia załadunek większych lub cięższych przedmiotów.

Dodatkowym ułatwieniem jest zmieniona konstrukcja drzwi bagażnika, które wyposażono w nowy, cichszy moduł elektrycznego podnoszenia, który skraca czas ich otwierania i zamykania. Dzięki temu ich obsługa jest szybsza i bardziej komfortowa. Możliwe jest także bezdotykowe sterowanie drzwiami bagażnika, dzięki automatycznemu zamknięciu drzwi po oddaleniu się od samochodu, a opcjonalnie można też skonfigurować automatyczne blokowanie zamków pojazdu podczas zamykania drzwi.

 

Sportowy i wyrazisty design: ewolucja dobrze znanej sylwetki
Wyrafinowany i sportowy design zwiększa rozpoznawalność modelu CR-V na drodze
Większy rozstaw osi i szersze rozstawy kół nadają samochodowi mocniejszą sylwetkę
Odmienne projekty przednich wlotów powietrza pozwalają na łatwe rozróżnienie modeli e:HEV i e:PHEV
Nowa Honda CR‑V została udoskonalona w wielu aspektach stylistycznych, aby uzyskać bardziej luksusowy i sportowy wygląd. Nadwozie jest szersze i dłuższe niż w poprzednim modelu, co akcentuje przeznaczenie modelu, a nowe motywy stylistyczne wpływają na większą rozpoznawalność CR‑V na drodze.

Sportowa postawa

CR‑V nowej generacji jest teraz 10 mm szerszy i aż 106 mm dłuższy od poprzednika, co nadaje mu sportową sylwetkę SUV-a o wyważonym charakterze. Większe wymiary samochodu umożliwiły przesunięcie słupków A nieco do tyłu, a także wydłużenie maski, co wizualnie dodało Hondzie CR‑V dynamizmu. W połączeniu z odważnymi, poziomymi liniami i powiększonym o 40 mm rozstawem osi, jest to nadal łatwo rozpoznawalna Honda CR‑V, zwracająca jednak uwagę nowocześniejszymi akcentami.

Nowy, odważniejszy i bardziej agresywny język stylistyczny modelu jest doskonale widoczny w konstrukcji przedniego wlotu powietrza, który wyróżnia się wyrazistą, trójwymiarową kratką w kolorze czerni fortepianowej. Wersje e:HEV i e:PHEV różnią się projektami wlotów powietrza, które oddają ich unikatowy charakter. . W wersji e:PHEV kratka otrzymała szersze, bardziej otwarte sześciokątne kształty, co nadaje jej bardziej agresywny i sportowy wygląd.

Ewolucja sylwetki

Poziome dolne linie okien i przewężenia tworzą bardziej smukły profil boczny, a podobną rolę pełnią starannie przeprojektowane klamki drzwi, które dzięki usunięciu otworu na zamek i zrezygnowaniu z linii podziału płynniej wpisują się w powierzchnie nadwozia.

Wyraźnie zdefiniowane dolne linie przetłoczeń i podwójne łuki nadkoli dodają objętości i głębi bokom pojazdu, a nowa pionowa kombinacja tylnych świateł pozycyjnych, hamowania i kierunkowskazów prezentuje wyrafinowaną ewolucję charakterystycznego tylnego oświetlenia CR‑V, zachowując rozpoznawalną cechę tego modelu.

Honda uzyskała poprawę właściwości aerodynamicznych pojazdu poprzez odważne kształtowanie jego nadwozia. Pod przednim wlotem powietrza, znajduje się nisko osadzony, szeroki spojler, który odznacza się zarówno sportowym wyglądem, jak i funkcjonalnością działania. Wersje e:HEV wyposażone są w kratę wlotu powietrza, która otwiera się i zamyka automatycznie, zmniejszając opory aerodynamiczne i podnosząc oszczędność paliwa.

Po obu stronach płaskiego dolnego wlotu powietrza w przednich krawędziach błotników umieszczono otwory wentylacyjne tworzące kurtynę powietrzną, która kieruje przepływ powietrza przez zderzak, podczas gdy kanały na nadkolach redukują turbulencje przepływu powietrza wokół kół. Elementy te łączą się funkcjonalnie ze zoptymalizowanymi aerodynamicznie słupkami A, płaskim spodem pojazdu i tylnym spojlerem na dachu, kontrolując prędkość przepływu powietrza pod i wokół Hondy CR‑V i zapewniając większą stabilność przy wyższych prędkościach jazdy.

Ekspresyjne akcenty wykończenia

Klienci mogą wybierać spośród sześciu kolorów nadwozia, między innymi nowych, efektownych kolorów: Diamond Dust Pearl, Canyon River Blue Metallic i Gold Titan Metallic (Gold Titan dostępny tylko w wersji e:PHEV), które po raz pierwszy pojawiają się w modelu CR‑V. Popularne kolory Premium Crystal Red Metallic, Platinum White Pearl i Crystal Black zostały przeniesione z poprzedniego modelu.

Rozszerzona paleta kolorów jest uzupełniana przez bardziej jednolite i spójne detale – modele e:HEV używają matowej czerni na wykończeniach ozdobnych i dolnych częściach zderzaka, a modele e:PHEV używają czerni fortepianowej, aby podkreślić detale projektu, takie jak tylny spojler, lusterka boczne i poprzeczka wlotu powietrza.

Starannie zaprojektowane 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów są standardem we wszystkich wersjach CR‑V. Będą one wykończone w połyskującej czerni Berlina Black dla modelu e:PHEV oraz w metalizowanym kolorze Shark Gray dla modelu e:HEV.

 

Dynamiczna radość jazdy przy zwiększonym komforcie i zachowaniu wyrafinowania
Lżejsza i sztywniejsza konstrukcja podwozia zapewnia dynamiczne wrażenia zza kierownicy oraz precyzyjniejszą informację zwrotną dla kierowcy.
Zaawansowany system napędu na cztery koła zapewnia zdolność do jazdy we wszystkich warunkach i w każdym terenie
Nowe tryby jazdy Snow (śnieg) i Tow (holowanie, dostępny tylko w wersji e:PHEV) istotnie zwiększają użyteczność i wszechstronność samochodu.
Podczas opracowywania podwozia nowego modelu CR‑V e:HEV i e:PHEV celem było uzyskanie zwiększonego poczucia bezpieczeństwa i komfortu u wszystkich pasażerów. Bardziej dynamiczne wrażenia z jazdy są wynikiem zmian w podzespołach układu kierowniczego i zawieszenia, co zmniejszyło podsterowność i zapewniło większe poczucie kontroli nad pojazdem.

Zwiększona sztywność

Wprowadzenie lżejszych, a zarazem mocniejszych materiałów w strukturze nowej Hondy CR‑V podniosło sztywność nadwozia. Większa sztywność, która wynika też z zastosowania elementów wzmacniających na słupkach B i u podstawy słupków C, co zwiększa sztywność wokół otworów drzwiowych nadwozia. Kleje strukturalne, użyte wcześniej w innych nowszych modelach Hondy, jak HR-V i Civic, teraz debiutują w modelu CR‑V, który zyskał dzięki nim dodatkową sztywność nadwozia.

Z przodu zastosowano całkowicie nową ramę pomocniczą, wykonaną z aluminiowego odlewu, co pozwoliło zaoszczędzić ponad pięć kilogramów masy w porównaniu z poprzednim modelem. Zastosowanie aluminiowego odlewu, to nie tylko oszczędność na masie, ale także większa sztywność geometrii zawieszenia, która wpływa na lepszy kontakt opon z nawierzchnią.

Wprowadzono też zupełnie nową tylną ramę pomocniczą o wysokiej sztywności, do której dodano dwa nowe usztywnienia, zamykając nimi otwarte przekroje. Mają one zapobiegać jakiejkolwiek formie deformacji i zapewniają równomierne, liniowe stykanie się opon tylnych z nawierzchnią. Mocowania tylnej ramy pomocniczej także zostały ulepszone, poprzez zwiększenie współczynnika sprężystości o 15%.

Inżynierowie Hondy wiele pracy poświęcili na uzyskanie znacznej poprawy komfortu kierowcy oraz zapewnieniu mu pewnego i stabilnego poczucia kontroli kierunkowej, zwłaszcza przy wysokich prędkościach. Jednym z przykładów jest zoptymalizowane sterowanie wspomaganiem w nowym module sterującym układu kierowniczego. Przyczynia się to do wzmocnienia poczucia bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach oraz zapewnia lekkość i zwinność prowadzenia przy niższych prędkościach, co objawia się natychmiastową reakcją na działania kierowcy – pod względem prowadzenia Hondy CR‑V bardzo przypomina dobrze zestrojonego sedana.

Regulacja tłumienia amortyzatorów

Model CR‑V zaprojektowano starannie pod kątem radzenia sobie z dziurawymi drogami i nierównościami w terenie. Dążono do uzyskania bardziej „płaskiej” amplitudy jazdy oraz zapobieganiu niepotrzebnym ruchom nadwozia na dużych nierównościach. W wersji e:HEV uzyskano pożądany efekt za pomocą aktywnych amortyzatorów, które zwiększają lub zmniejszają siłę tłumienia w zależności od częstotliwości wymuszeń (drgań) generowanych przez nierówności drogi.

Wersja e:PHEV otrzymała w pełni adaptacyjne amortyzatory, które reagują na szereg sygnałów z czujników pojazdu, w tym prędkość kół, poprzeczne i wzdłużne siły działające na samochód oraz stopień znoszenia na zakrętach. System oferuje wysoki poziom stabilności i komfortu jazdy w trybie normalnym, podczas gdy tryb sportowy zwiększa siłę tłumienia, poszerza zakres działania i zapewnia bardziej zwartą, precyzyjniej kontrolowaną, dynamiczniejszą jazdę.

Napęd na wszystkie koła

Szukając kolejnych możliwości podwyższenia poczucia bezpieczeństwa, wprowadzono dla modelu CR‑V e:HEV wariant z ulepszonym napędem na cztery koła, który otrzymał całkowicie nowy system kontroli aktywnego rozdziału siły napędowej. Wcześniej stosowany system napędu na cztery koła w CR‑V wyłączał się przy wyższych prędkościach na autostradzie, aby zmniejszyć straty w układzie napędowym i poprawić ogólną sprawność paliwową. Jednak najnowszy model aktywnie utrzymuje kontrolę nad osią tylną, dzięki czemu zwiększa się przyczepność na szybkich, nierównych i krętych drogach w każdych możliwych warunkach.

 Najnowsza generacja systemu napędu na cztery koła znacznie obniżyła poziom hałasu i wibracji. Poprzez zmniejszenie średnicy przegubu homokinetycznego, ograniczono zmiany prędkości obrotowej wału napędowego, co przyczyniło się do wyciszenia wnętrza i podwyższyło ogólny komfort w kabinie.

Tryby jazdy i wsparcie elektryczne

Najnowszy model CR‑V oferuje tryby jazdy Normal, Sport, Econ i nowy tryb Snow (śnieg), który łagodzi typowe reakcje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, aby zminimalizować poślizg kół i maksymalizować przyczepność na śliskich nawierzchniach). Wersja e:PHEV posiada również opcje EV (tryb w pełni elektryczny) oraz Advanced Eco-assist (zaawansowany asystent ekologiczny).

Ponadto, znacznie poprawiona została skuteczność holowania, dzięki dodaniu blokady niskiego przełożenia i nowego trybu jazdy Tow (holowanie, tylko w wersji e:PHEV). Wariant e:PHEV może więc holować przyczepę o masie do 1500 kg (z hamulcem), a e:HEV do 750 kg, co znacznie zwiększa uniwersalność i użyteczność pojazdu. Tryb holowania utrzymuje za pomocą sprzęgła blokującego wysokie obroty silnika spalinowego i aplikuje wspomaganie elektryczne podczas holowania pod górę, a układ kontroli zjazdu ze wzniesienia umożliwia bezpieczne hamowanie, kontrolowane wyłącznie za pomocą pedału przyspieszenia.

e:PHEV jest wyposażony również w mechanizm kliknięcia pedału przyspieszenia, który przekazuje kierowcy informację zwrotną, gdy osiągnie on limit przyspieszenia wyłącznie na napędzie elektrycznym. Kiedy kierowca przekroczy ten zakres i potrzebuje większej prędkości, niemal niezauważalnie zostanie uruchomiony silnik spalinowy, który wygeneruje maksymalną energię elektryczną w celu uzyskania intensywniejszego przyspieszenia. Oczywiście kierowca może użyć mechanizmu kliknięcia jako wskazówki, by nieco zwolnić i pozostać na zasilaniu elektrycznym.

Bogaty pakiet rozwiązań technologicznych zapewnia użytkownikom jeszcze wyższą jakość komunikacji
Szeroka gama rozwiązań technologicznych odpowiada na potrzeby współczesnego stylu życia konsumentów
Po raz pierwszy dostępny w modelu CR‑V wyświetlacz przezierny, prezentujący informacje na przedniej szybie
System nawigacji współpracuje z układem napędowym, aby zapewnić efektywne wykorzystanie energii
Nowy model CR‑V doskonale wpisuje się w intensywny styl życia klientów, oferując bogaty zestaw rozwiązań, w tym zmodernizowany system multimedialny oraz opcje łączności.

Wszystkim tym steruje zaktualizowany interfejs użytkownika (HMI), zaprojektowany z myślą o ograniczeniu ryzyka, związanego z przenoszeniem przez kierowcę linii wzroku w górę i w dół oraz umożliwiający bardziej naturalne korzystanie z systemu. Zastosowany w modelu CR‑V, wyświetlacz przezierny (HUD) wyświetla informacje bezpośrednio na przedniej szybie, umożliwiając kierowcy widzenie szerszego zakresu informacji o prędkości, systemach bezpieczeństwa i nawigacji w dobrej rozdzielczości.

System nawigacji został rozbudowany o funkcję Predictive Eco Assist, która wspiera ekologiczną jazdę poprzez monitorowanie fragmentów pokonywanej trasy ze zjazdami, co umożliwia odzyskiwanie energii i obniżenie rzeczywistego zużycia paliwa. CR‑V e:PHEV także planuje, w jaki sposób będzie wykorzystywany akumulator trakcyjny w trakcie całej trasy, aby zapewnić najbardziej efektywne wykorzystanie systemu hybrydowego.

W modelach e:HEV Elegance standardowo montowany jest system audio z ośmioma głośnikami, podczas gdy modele e:HEV Advance i e:PHEV Advance Tech otrzymują kompleksowy, wysokowydajny system audio BOSE Premium z 12 głośnikami rozmieszczonymi w całej kabinie.

Przed kierowcą znajduje się 10,2-calowy cyfrowy ekran TFT, który , który pozwala na sprawne zaprezentowanie wszystkich niezbędnych informacji za pomocą zaawansowanego wyświetlacza, a zautomatyzowane funkcje pozwalają na redukcję ręcznej obsługi podczas jazdy.

Podczas nocnej jazdy porty ładowania i kluczowe przyciski są podświetlane, co ułatwia ich używanie, a cztery podświetlane porty USB (1x typu A i 1x typu C z przodu oraz 2x typu C z tyłu) obsługują szerszy zakres urządzeń i zapewniają zwiększone tempo ładowania.

Obszar indukcyjnej ładowarki z przodu działa z mocą 15 W – trzy razy bardziej wydajnie, niż w poprzedniej generacji CR‑V. Dla zapewnienia bardziej stabilnego ładowania, w tym obszarze został również zintegrowany wentylatorek chłodzący, który rozprasza ciepło powstające przy ładowaniu.

Dostępny w modelu e:PHEV cyfrowy kluczyk Hondy otwiera nowe możliwości komunikowania się z samochodem. Za pomocą aplikacji My Honda+ zainstalowanej w smartfonie, można zamykać i otwierać pojazd oraz uruchamiać silnik tak samo, jak przy użyciu tradycyjnego kluczyka. Jednak w przeciwieństwie do tradycyjnego kluczyka, „cyfrowy kluczyk” może być bezpiecznie i elektronicznie udostępniany wybranym, zaproszonym kierowcom. Usługa dostępna w ramach subskrypcji.

Na koniec warto wspomnieć o dodaniu wysokiej jakości oświetlenia LED w całym pojeździe, które uzupełnione jest delikatnym, nastrojowym oświetleniem w konsoli centralnej, drzwiach, przestrzeni nóg oraz we wnękach uchwytów drzwiowych, co wprowadza klimat luksusu w całej kabinie.

Aby dowiedzieć się więcej:
Zadzwoń: 12 642 60 70 lub 600 080 868 lub 12 648 99 48
Napisz wiadomość: honda@krezel.pl
Przyjedź: Al. Jana Pawła II 160 Kraków
Odwiedź stronę: www.krezel.pl