Honda wprowadza postępy w kierunku elektryfikacji i transformacji biznesowej na przyszłość

dodano: 05.05.2022

Honda wprowadza postępy w kierunku elektryfikacji i transformacji biznesowej na przyszłość

Honda Motor Co., Ltd. zorganizowała dziś konferencję prasową na temat swoich inicjatyw w branży elektryfikacji samochodów, w której uczestniczyli następujący dyrektorzy Hondy:

Toshihiro Mibe: dyrektor, prezes i przedstawiciel dyrektor wykonawczy
Kohei Takeuchi: dyrektor, wiceprezes wykonawczy i przedstawiciel dyrektora wykonawczego
Shinji Aoyama: starszy dyrektor zarządzający

 



Podsumowanie:

Inicjatywa Hondy na rzecz elektryfikacji

Honda stara się być firmą, która służy jako źródło „siły”, która wspiera ludzi na całym świecie, którzy starają się robić rzeczy w oparciu o własną inicjatywę i która pomaga ludziom rozwijać ich własny potencjał. W tym celu Honda dąży do osiągnięcia „radości i wolności z mobilności” poprzez dążenie do „zerowego wpływu na środowisko”.

W ciągu ostatnich kilku lat Honda prowadziła różne inicjatywy w kierunku „utrwalenia istniejących przedsiębiorstw” i „przygotowania na nowy wzrost”, a inicjatywy te zaczęły przynosić pozytywne rezultaty w obszarach produktów, biznesu i nowych technologii.

Struktura biznesu samochodowego Hondy ulega ciągłej poprawie. Na dzień dzisiejszy całkowita liczba wariantów na poziomie wyposażenia i opcji dla modeli globalnych została zmniejszona do mniej niż połowy liczby w 2018 r. (Cel: redukcja do jednej trzeciej do 2025 r.).

„Jeśli chodzi o koszty związane z globalną produkcją samochodów, Honda jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu 10% redukcji w porównaniu z kosztami odnotowanymi w 2018 roku.

Honda będzie nadal przyspieszać swoje wysiłki na rzecz generowania zasobów poprzez wzmacnianie istniejących firm i inwestowanie tych zasobów w elektryfikację i przygotowanie do nowego wzrostu.

Jako największy na świecie producent jednostek napędowych z roczną sprzedażą około 30 milionów sztuk produktów mobilnych, w tym motocykli, samochodów, produktów zasilających, silników zaburtowych i samolotów, dążymy do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich produktach i działaniach korporacyjnych, w które Honda jest zaangażowana do 2050 roku. dążenie do eliminacji emisji dwutlenku węgla ze źródeł zasilania szerokiej gamy produktów. W tym celu Honda uważa, że potrzebne jest wieloaspektowe i wielowymiarowe podejście, a nie zwykła wymiana silników na akumulatory.

Uwzględniając wykorzystanie wymiennych akumulatorów i wodoru, a także elektryfikację samochodów, Honda zaoferuje różnorodne rozwiązania dla wszystkich swoich produktów mobilnych, zgodnie ze sposobem, w jaki klienci korzystają z produktów w różnych krajach i regionach.

Co więcej, dzięki połączonej platformie, która łączy wszystkie te elementy, Honda zwiększy wygodę i wydajność całego społeczeństwa.

W przeszłości Honda dzieliła swoją organizację według produktów, a mianowicie motocykli, samochodów i produktów energetycznych. Jednak począwszy od tego roku podatkowego, obszary technologiczne, które staną się podstawą przyszłej konkurencyjności Hondy, zostały przeniesione z odpowiednich organizacji opartych na produktach i połączone w ramach nowo utworzonych Operacji Rozwoju Biznesu. Takie kluczowe obszary to: zelektryfikowane produkty i usługi, akumulator, energia, Mobile Power Pack, wodór oraz oprogramowanie/połączone technologie, które łączą wszystkie kluczowe obszary. Dzięki tej zmianie Honda przyspieszy tempo, z jakim może się poruszać i wzmocni efekt „międzydomenowej” synergii między produktami Hondy.

Inicjatywy dla biznesu elektryfikacji samochodów

Kluczowym wyzwaniem w erze pojazdów elektrycznych jest globalny zakup baterii. Honda ma dwa podstawowe podejścia do strategii zakupu akumulatorów.

1) Teraz i na razie:

Honda zapewni stabilne zakupy płynnych akumulatorów litowo-jonowych w każdym regionie poprzez wzmocnienie partnerstwa zewnętrznego.
Ameryka Północna: Honda zakupi akumulatory Ultium od GM. Oprócz GM, Honda bada możliwość stworzenia spółki joint venture zajmującej się produkcją akumulatorów.
Chiny: Honda jeszcze bardziej zacieśni naszą współpracę z CATL.
Japonia: Honda zakupi akumulatory do mini-EV od Envision AESC.

2) Od drugiej połowy lat 2020:

Honda jeszcze bardziej przyspieszy niezależne badania i rozwój akumulatorów nowej generacji. W przypadku akumulatorów półprzewodnikowych, które są obecnie w fazie rozwoju, Honda zdecydowała się zbudować linię demonstracyjną, inwestując około 43 miliardy jenów, z zamiarem jej uruchomienia wiosną 2024 r. Honda zamierza zastosować akumulatory nowej generacji w modelach do wprowadzenia na rynek w drugiej połowie lat 20-tych.

Wprowadzenie pojazdów elektrycznych
Konkretne plany wprowadzenia na rynek modeli EV są następujące.


1) Od teraz do drugiej połowy lat 2020:
Honda wprowadzi produkty dostosowane do specyfiki rynku każdego regionu.
-Ameryka Północna: W 2024 roku Honda wprowadzi dwa średniej i dużej wielkości modele EV, które są obecnie opracowywane wspólnie z GM. (Marka Honda: całkowicie nowy SUV Prologue, marka Acura: model EV SUV.)
-Chiny: Honda wprowadzi do 2027 roku łącznie 10 nowych modeli EV.
-Japonia: Na początku 2024 roku Honda po raz pierwszy wprowadzi do użytku komercyjnego mini-EV w przedziale cenowym 1 miliona jenów. Następnie Honda planuje terminowe wprowadzenie mini-EV do użytku osobistego i SUV-ów z napędem elektrycznym.

Zadzwoń: 12 642 60 70 lub 600 080 868
Napisz wiadomość: honda@krezel.pl
Przyjedź: Al. Jana Pawła II 160 Kraków
Odwiedź stronę: www.krezel.pl