Trzy całkowicie nowe zelektryfikowane modele Honda

dodano: 23.03.2022

Honda realizuje cele „elektrycznej wizji” na rok 2022 i zapowiada trzy całkowicie nowe zelektryfikowane modele

W skrócie:
-Nowy Civic z napędem hybrydowym jest następnym krokiem na drodze do realizacji zobowiązania Hondy, zakładającego zelektryfikowanie europejskiej gamy podstawowych modeli marki do końca 2022 roku.
-Honda zapowiada trzy nowe zelektryfikowane modele, które pojawią się w Europie w 2023 r.
-Rozwiązania w zakresie ładowania i usług energetycznych stanowią część wielotorowego podejścia do technologii zerowej emisji dla produktów i usług Hondy.
-Honda zobowiązała się do osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 r. oraz zaprzestania sprzedaży pojazdów z silnikami spalinowymi do 2040 r.



Honda zaprezentowała dziś swój kolejny zelektryfikowany model, przeznaczony na rynek europejski – nowego Civica e:HEV. Civic 11. generacji, który trafi do europejskich klientów jeszcze w tym roku, stanowi uwieńczenie zobowiązania marki, zakładającego zelektryfikowanie do końca 2022 roku europejskiej gamy głównych modeli.

Honda potwierdziła również, że w 2023 roku rozszerzy asortyment produktów zelektryfikowanych, tworząc tym samym najszerszą europejską ofertę od wielu lat. Wśród nowości znajdą się: w pełni elektryczny SUV segmentu B, zaprezentowany jako prototyp e:Ny1; SUV segmentu C, napędzany pełną hybrydą oraz nowy model CR-V, który po raz pierwszy w Europie będzie dostępny zarówno jako pełna hybryda, jak i z napędem hybrydowym typu plug-in.

Akumulatorowy pojazd elektryczny e:Ny1, który pojawi się na rynku w 2023 roku, będzie stanowił centralny element przyszłej linii produktów Hondy. Kompaktowy SUV, będący wyjątkowym połączeniem dynamiki, technologii i wzornictwa, z których słynie Honda, stanowi doskonałą propozycję dla rodzin poszukujących swojego pierwszego, w pełni elektrycznego samochodu.

"Osiągnięcie celu związanego z elektryfikacją oznacza ważny moment dla Hondy w Europie” – mówi Tom Gardner, starszy wiceprezes Honda Motor Europe. „Nie spoczywamy jednak na laurach. Jesteśmy bardzo zaawansowani w realizacji naszych planów dalszego poszerzania asortymentu elektrycznych pojazdów akumulatorowych i hybrydowych oraz zwiększania oferty SUV-ów w szybko rozwijających się segmentach B i C. Nowe modele, które wprowadzimy w 2023 roku, wyznaczają kierunek rozwoju kolejnej generacji zelektryfikowanych samochodów Hondy – wszystkie zachowują nadzwyczajną dynamikę jazdy, komfort i wzorową funkcjonalność, do których przyzwyczaili się nasi klienci."

Honda Civic 11. generacji




Nowy Civic to najnowszy samochód, oferowany wyłącznie w wersji z hybrydowym układem napędowym e:HEV (hybrid electric vehicle), który obok: Jazz, Jazz Crosstar, CR-V, HR-V oraz Hondy e uzupełnia europejską ofertę zelektryfikowanych modeli Hondy.

Civic jest napędzany najbardziej zaawansowaną wersją unikatowego układu napędowego e:HEV Hondy, który łączy w sobie akumulator litowo-jonowy o dużej mocy, dwa kompaktowe, mocne silniki elektryczne oraz nowo opracowany 2,0-litrowy silnik benzynowy DOHC i-VTEC z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Civic ma uzyskać emisję CO2 poniżej 110 gramów na kilometr oraz zużycie paliwa poniżej 5 l/100 km, przy maksymalnej mocy silnika 135 kW i momencie obrotowym 315 Nm.

W momencie wejścia na rynek europejski jesienią 2022 roku nowy Civic będzie jednym z najbardziej atrakcyjnych modeli w swoim segmencie. Doskonała widoczność z fotela kierowcy oraz komfort idą w parze z imponującą dynamiką, oszczędnością i bezkonkurencyjnym pakietem zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Innowacje w zarządzaniu energią

Poza rozwijaniem zelektryfikowanej gamy pojazdów, którą poznamy w całości w Europie w 2023 roku, Honda nadal koncentruje się na obszarze biznesowym związanym z zarządzaniem energią. Dążeniem firmy jest stworzenie zrównoważonego społeczeństwa, które wyeliminuje negatywny wpływ na środowisko poprzez powiązanie zelektryfikowanych środków transportu i usług energetycznych. Przyczyni się to do zwiększenia wykorzystania domowych ładowarek do pojazdów elektrycznych, miejskich systemów ładowania oraz komercyjnych usług energetycznych.

W Szwajcarii Honda dostarczyła operatorowi systemu car sharing Mobility 50 samochodów elektrycznych Honda e oraz 35 jednostek Honda Power Manager. Projekt funkcjonuje w ramach konsorcjum „V2X Suisse”. Egzemplarze Hondy e będą jeździć jako część udostępnianej klientom floty w testach, monitorujących system dwukierunkowego ładowania Hondy e, który jest w stanie zwracać energię do sieci energetycznej, gdy pojazdy nie są używane.

Inne projekty obejmują nową usługę inteligentnego ładowania e:PROGRESS firmy Honda. Wprowadzony już z powodzeniem na rynek brytyjski system e:PROGRESS umożliwia właścicielom pojazdów elektrycznych obniżenie kosztów ładowania przy jednoczesnym zwiększeniu udziału energii pozyskiwanej ze źródeł odnawialnych.

W Niemczech Honda i firma energetyczna Vattenfall rozpoczęły wspólnie sprzedaż pierwszej inteligentnej ładowarki pojazdów elektrycznych, wprowadzając na rynek urządzenie Honda Power Charger S+ (4G). Wraz z e:PROGRESS usługa ta stanowi ważny element realizacji celu Hondy, jakim jest stworzenie zrównoważonego społeczeństwa, które wyeliminuje negatywny wpływ na środowisko poprzez powiązanie zelektryfikowanych środków transportu z usługami energetycznymi, przy jednoczesnym zwiększeniu wykorzystania energii odnawialnej.

Elektryfikacja układów napędowych Hondy nabiera tempa

Na kolejnym etapie drogi w kierunku elektryfikacji, Honda realizuje strategię wielotorowych zmian, których celem jest osiągnięcie neutralności węglowej wszystkich produktów i działań korporacyjnych firmy do 2050 roku. Honda skupi się na inwestowaniu w różnorodne rozwiązania technologiczne, prowadzące do mobilności bezemisyjnej, w tym akumulatory półprzewodnikowe, systemy wymiennych akumulatorów, paliwa neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla i ogniwa wodorowe.

Głównym elementem przyjętej strategii jest zwiększenie na wszystkich głównych rynkach, w tym w Europie, udziału sprzedaży jednostkowej akumulatorowych pojazdów elektrycznych (EV) i pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi (FCV) do 40% do 2030 roku i do 80% do 2035 roku. Firma zamierza także do roku 2040 wycofać globalnie z oferty sprzedaży samochody z silnikami spalinowymi.

Honda otwiera ponadto szerokie horyzonty w nowych dziedzinach, czerpiąc ze swojej długiej historii opracowywania unikatowych, zaawansowanych technologii i produktów. W lotnictwie Honda wykorzysta potencjał rozwijanych technologii i wiedzę zdobytą podczas tworzenia HondaJet w startach Formuły 1 i w elektryfikowaniu napędów. Posłużą one do stworzenia elektrycznego samolotu pionowego startu i lądowania (eVTOL), przydatnego w transporcie na obszarach miejskich. W dziedzinie robotyki, do końca 2024 r. w ślady ASIMO pójdzie sterowany sztuczną inteligencją humanoid Honda Avatar Robot. Będzie on wyposażony w wielopalczaste dłonie, a jego praktyczne zastosowanie planowane jest po 2030 r.

Aspiracje rozwojowe Hondy wykraczają nawet poza Ziemię. Wspólnie z Japońską Agencją Badań Kosmicznych (Japan Aerospace Exploration Agency) prowadzone są badania, których celem jest wykorzystanie technologii ogniw paliwowych firmy do zapewnienia energii dla przyszłych stacji kosmicznych, planowanych na Księżycu.

Aby dowiedzieć się więcej:
Zadzwoń: 12 642 60 70 lub 600 080 868
Napisz wiadomość: honda@krezel.pl
Przyjedź: Al. Jana Pawła II 160 Kraków
Odwiedź stronę: www.krezel.pl