Honda zaprezentowała system jazdy autonomicznej na światowym kongresie ITS 2021
W skrócie:
-Podczas Światowego Kongresu ITS zaprezentowane zostały autonomiczne pojazdy i system Hondy.
-Honda bierze udział w programie L3Pilot, pierwszym w Europie, kompleksowym teście zautomatyzowanej jazdy po drogach publicznych.
-Cztery doświadczalne pojazdy Hondy, wyposażone w system jazdy autonomicznej (AD), przejechały w Niemczech 25 900 km.
-Funkcje jazdy autonomicznej SAE poziomu 3 i 4 zostały przetestowane na zwykłych drogach w siedmiu europejskich krajach.
Honda zaprezentowała swój system dla pojazdów autonomicznych w ramach projektu jazdy zautomatyzowanej L3Pilot, realizowanego podczas Światowego Kongresu ITS 2021. Inicjatywa, zainicjowana przez UE, jest wspólnym wysiłkiem 34 partnerów z 12 krajów i ma na celu ocenę możliwości wykorzystania systemów jazdy autonomicznej SAE Poziomu 3 i 4 na typowych drogach. Honda udostępniła na potrzeby programu cztery pojazdy badawcze, wyposażone w systemy zautomatyzowanej jazdy. Modelem bazowym samochodów jest platforma Hondy Legend w wersji Executive sedan.
Zespół Honda R&D Europe, czerpiący ze swojego wieloletniego doświadczenia w dziedzinie technologii jazdy autonomicznej, skoncentrował się na dwóch scenariuszach badawczych "Traffic Jam Chauffeur" (Kierowanie w korku) i "Motorway Chauffeur" (Kierowanie w ruchu autostradowym), pokonując ponad 25 900 km podczas testów na niemieckich drogach.
Zaawansowany system zautomatyzowanej jazdy (AD) Hondy monitoruje warunki drogowe na autostradzie i jeśli uzyska potwierdzenie pełnego bezpieczeństwa, przejmuje od kierowcy kontrolę nad samochodem. Umożliwił on pojazdom testowym przejechanie ponad 25 900 km po niemieckich drogach. Dane z przeprowadzonych testów zostały następnie udostępnione w ramach projektu L3Pilot w celu przeprowadzenia dalszych badań i analiz, dotyczących skutków i korzyści ze zautomatyzowanej jazdy po drogach Europy.
„Traktujemy rozwiązania z zakresu zautomatyzowanej jazdy jako istotną część naszych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa” – powiedział dr Robert Kastner, kierownik projektu L3Pilot w Dziale Badawczo-Rozwojowym Honda Europe. „Po wieloletnich badaniach w tej dziedzinie, z radością bierzemy aktywny udział w innowacyjnej inicjatywie Unii Europejskiej i wspieramy prace badawcze w zakresie pojazdów autonomicznych, których celem jest podniesienie bezpieczeństwa i zmniejszenie liczby wypadków na europejskich drogach.”
Na Światowym Kongresie ITS w Hamburgu pojawiły się dwa pojazdy badawcze Hondy, wyposażone w systemy autonomicznej jazdy (AD), które dołączyły do innych samochodów testowych konsorcjum L3Pilot, poruszających się po drogach publicznych na terenie targów i w ich okolicach, aby zademonstrować potencjał pojazdów autonomicznych.
Honda od dawna zajmuje czołową pozycję w światowych badaniach i rozwoju technologii bezpieczeństwa. Firma zobowiązała się, że do 2050 roku zredukuje do zera globalną liczbę ofiar śmiertelnych kolizji drogowych z udziałem nowych motocykli i samochodów marki Honda.
Uruchomiony w 2017 roku projekt L3Pilot stworzono dla ujednolicenia działań ogólnoeuropejskiego środowiska badań pilotażowych pojazdów autonomicznych. Projekt, koordynujący działania producentów samochodów i dostawców rozwiązań technicznych z całego kontynentu, podnosi świadomość na temat komercyjnego wykorzystania pojazdów autonomicznych, poprzez prowadzenie pilotażowych testów systemów SAE Poziomu 3 i Poziomu 4 w samochodach osobowych, od jazdy po autostradzie i w terenach zurbanizowanych po poruszanie się w korkach i na parkingach. W sumie pojazdy pokonały ponad 400 000 km po autostradach, w tym 200 000 km w trybie automatycznym.
Aby dowiedzieć się więcej:
Zadzwoń: 12 642 60 70 lub 600 080 868
Napisz wiadomość: honda@krezel.pl
Przyjedź: Al. Jana Pawła II 160 Kraków
Odwiedź stronę: www.krezel.pl