Honda Jazz i Jazz Crosstar

dodano: 24.06.2020

W skrócie:
1. Wprowadzenie: Nowa generacja Hondy Jazz oferuje oszczędność oraz wiodący w segmencie komfort i funkcje komunikacji
2. Hybrydowy układ napędowy e:HEV o wysokiej mocy zapewnia wyjątkowe osiągi i oszczędność
3. Elementy łagodnej, współczesnej stylistyki wprowadzone do ponadczasowych kształtów Jazza
4. Pomysłowe rozwiązania przestrzeni i najwyższy w segmencie komfort
5. Wysoka dynamika, gwarantująca wyjątkowe wrażenia podczas jazdy
6. Zaawansowane systemy pozwalają właścicielom nie tracić kontaktu z ich codziennymi sprawami
7. Rozbudowany pakiet systemów Honda SENSING zwiększający bezpieczeństwo
8. Dane techniczne

 


1. Wprowadzenie: Nowa generacja Hondy Jazz oferuje oszczędność oraz wiodący w segmencie komfort i funkcje komunikacji

Zaawansowany hybrydowy zespół napędowy zapewnia optymalną oszczędność i osiągi
Współczesna stylistyka jest ewolucją ponadczasowej sylwetki Jazza
Wprowadzenie nowej wersji - Jazz Crosstar
Zintegrowane systemy zapewniają nowoczesną formułę rozrywki i komunikacji
Bezkonkurencyjna przestronność wnętrza i wyjątkowa funkcjonalność
Udoskonalenia zawieszenia gwarantują dynamiczną jazdę
Pełna gama zaawansowanych systemów bezpieczeństwa

Nowa Honda Jazz i Jazz Crosstar zapewniają łatwość prowadzenia i szybkie reakcje na działania kierowcy, co jest charakterystyczne dla zaawansowanego napędu hybrydowego e:HEV, który w tym modelu jest dostępny w standardzie. Jazz nowej generacji, oferowany wyłącznie z dwusilnikowym hybrydowym układem napędowym e:HEV, należy do nowej linii modelowej e:TECHNOLOGY w gamie Hondy i jest pierwszym z sześciu zelektryfikowanych modeli, które mają trafić na rynek europejski do 2022 roku.

Jazz e:HEV został zaprojektowany tak, aby zapewnić wyjątkowe połączenie dobrych osiągów i imponującej sprawności energetycznej, uzupełniając tym wysoki komfort wnętrza i funkcjonalność, z której model ten słynie w segmencie.

Honda, dokonując rewolucji stylistycznej swojego miejskiego kompaktu, skoncentrowała się na nowej filozofii projektowej, zdefiniowanej w japońskim pojęciu „Yoo no bi”. Oznacza ono piękno przedmiotów codziennego użytku, wymagających czasu na dopracowanie, które uczyni je jeszcze piękniejszymi i bardziej ergonomicznymi, aby mogły lepiej służyć określonym celom.

„Pracowaliśmy nad tam samochodem jako obiektem, który będzie miał moc wzbogacania codziennego życia przyszłych użytkowników” – wyjaśnia Takeki Tanaka, lider projektu Jazz.

Zmiany ponadczasowej sylwetki Jazza obejmują m.in. wygładzone kontury harmonizujące z krótką maską i stylem kabiny znanym z wcześniejszych generacji. W efekcie ewolucji stylistycznej pojazd zyskał nową, budzącą emocje prezencję oraz poziom komfortu i funkcjonalności niespotykane w jego segmencie.

Podczas opracowywania nowego modelu Jazz, projektanci Hondy ściśle współpracowali z inżynierami, aby mieć pewność, że samochód zachowa największą w swoim segmencie przestrzeń, co jest znakiem rozpoznawczym poprzednich jego generacji. Osiągnęto to dzięki pomysłowemu rozplanowaniu elementów hybrydowego układu napędowego w podwoziu i w komorze silnika.

System e:HEV został opracowany dla modelu Jazz z myślą o zapewnieniu kierowcy przyjemnych wrażeń z jazdy. Składa się on z dwóch wydajnych silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC, z akumulatora litowo-jonowego i innowacyjnej przekładni bezpośredniej. Cały układ zapewnia najlepszy stosunek mocy do wielkości zużycia paliwa w tej klasie samochodów.

Intuicyjną obsługę systemów, możliwość łatwego komunikowania się oraz zdalne usługi, które pozwalają właścicielom na płynne kontynuowanie codziennych zajęć, połączono z wszechstronnym zestawem informacyjno-rozrywkowym, wspieranym przez asystenta Honda Personal Assistant i aplikację My Honda+ (dostępną w wybranych wersjach).

Honda Jazz i Jazz Crosstar, oferujące najbardziej zaawansowany w swoim segmencie pakiet układów wspomagających kierowcę, są ponadto wyposażone w systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, zaprojektowane tak, by prowadzenie samochodu było łatwiejsze i bezpieczniejsze.

Honda Jazz Crosstar

Inna wersja Jazza nowej generacji
Stylistyka SUVa przemawia do kierowców prowadzących aktywny tryb życia

Jazz Crosstar jest bardziej surową, przypominającą SUV-a propozycją, skierowaną do osób prowadzących aktywny tryb życia. Crosstar, dostępny z tym samym hybrydowym układem napędowym i wnętrzem nie różniącym się od modelu standardowego, ofruje wyższy prześwit, zintegrowane relingi dachowe i hydrofobową tapicerkę.

Optyczne powiększenie modelu uzyskano dzięki śmiałemu projektowi osłony chłodnicy, rzucającym się w oczy czarnym wykończeniom nadkoli oraz stylowym progom. Charakterystyczne dla Crosstara, 16-calowe srebrno czarne felgi aluminiowe zwiększają wrażenie stabilności i poprawiają ogólny efekt wizualny.

2. Hybrydowy układ napędowy e:HEV o wysokiej mocy zapewnia wyjątkowe osiągi i oszczędność

Nowy Jazz to pierwszy model z emblematem e:TECHNOLOGY
Opracowany dla Jazza układ napędowy składa się z dwóch kompaktowych silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym DOHC i-VTEC
Moc wyjściowa układu wynosi 109 KM (80kW) i 253 Nm momentu obrotowego napędu elektrycznego

Jazz przeznaczony dla klientów z Europy będzie dostępny wyłącznie z zaawansowanym hybrydowym układem napędowym. Jazz nowej generacji został zaprojektowany tak, aby zapewnić wyjątkowe połączenie wysokich osiągów i imponującej sprawności energetycznej, uzupełniając tym wysoki komfort wnętrza i funkcjonalność, z której słynie w swoim segmencie. Samochód wyposażono w emblemat e: HEV.

System e:HEV został opracowany dla nowego Jazza z myślą o zapewnieniu kierowcy przyjemnych wrażeń z jazdy. Składa się on z dwóch kompaktowych silników elektrycznych o wysokiej mocy, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym DOHC i-VTEC, akumulatora litowo-jonowego i z innowacyjnej przekładni bezpośredniej oraz jednostki sterującej przepływem mocy, zapewniających wysoki poziom sprawności i płynności pracy.

Łączna moc 109 KM/80 kW pozwala na rozpędzenie samochodu do 100 km/h w 9,4 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 175 km/h. Efektem jest relaksująca, komfortowa podróż, zarówno przez tereny miejskie, jak i podczas szybkiej jazdy autostradowej. Paliwooszczędny system hybrydowy charakteryzuje się emisją CO2 wynosząca od 102 g/km (WLTP) i zużyciem paliwa na poziomie 4,5 l/100km (WLTP) w modelu standardowym oraz emisją CO2 od 110 g/km (WLTP) i zużyciem paliwa na poziomie 4,8 l/100km (WLTP) w przypadku wersji Crosstar.

Aby zapewnić dobre wrażenia z jazdy i wyjątkową sprawność, zaawansowany hybrydowy system e:HEV płynnie wybiera jeden z trzech dostępnych trybów jazdy:

Tryb elektryczny (EV Drive): akumulator litowo-jonowy zasila bezpośrednio elektryczny silnik napędowy
W hybrydowym trybie pracy (Hybrid Drive), silnik benzynowy wytwarza energię, która trafia do generatora, gdzie jest zamieniana na prąd, przekazywany następnie do silnika elektrycznego.
Tryb silnika spalinowegoj - mechanizm sprzęgła blokującego tworzy bezpośrednie połączenie między silnikiem benzynowym i napędzanymi kołami a moment napędowy jest kierowany z silnika wprost na koła.

W większości przypadków, podczas jazdy miejskiej, pojazd samodzielnie przełącza się pomiędzy napędem hybrydowym i elektrycznym (EV), co zapewnia maksymalną wydajność. W czasie szybkiej jazdy autostradowej wykorzystywany jest tryb silnika spalinowego, który może być wspomagany dodatkową szczytową mocą silnika elektrycznego, dostępną na żądanie przy szybkim przyspieszaniu.

Podczas jazdy w trybie hybrydowym nadmiar mocy silnika benzynowego może służyć do doładowywania baterii, które odbywa się za pośrednictwem drugiego silnika elektrycznego, pełniącego rolę generatora. Tryb elektryczny włącza się również, gdy samochód zwalnia, wytwarzając energię poprzez hamowanie odzyskowe, w celu doładowania akumulatora trakcyjnego.

Przełączanie pomiędzy trzema trybami jazdy jest niezauważalne dla pasażerów. Inżynierowie opracowujący model Jazz poświęcili wiele wysiłku, aby zminimalizować jakiekolwiek opóźnienia podczas zmiany trybów jazdy. Wysokoobrotowe silniki elektryczne zostały opracowane samodzielnie przez Hondę, aby były tak lekkie, kompaktowe, wydajne i mocne, jak to tylko możliwe. Elektryczny silnik napędowy osiąga prędkość obrotową do 13 300 obr/min przy maksymalnej prędkości pojazdu, wynoszącej 175 km/h. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny już od 0 na skali obrotów, co pozwala na osiągnięcie wysokiego przyspieszenia przy niskiej prędkości pojazdu.

Zamiast konwencjonalnej skrzyni biegów, w Jazzie przeniesienie napędu realizuje nowo opracowana, elektronicznie sterowana przekładnia (e-CVT) o stałym przełożeniu, łącząca bezpośrednio ruchome elementy. Rezultatem jest ciche, płynne przenoszenie momentu obrotowego z rozwijanym liniowo przyspieszeniem we wszystkich trybach jazdy.

W trybie napędu hybrydowego nowe oprogramowanie jednostki sterującej przekładnią e-CVT zapewnia wysoki moment obrotowy dostarczany wprost z silnika elektrycznego, podczas gdy silnik spalinowy zapewnia odczucie liniowego przyrostu prędkości w momencie przyspieszania, podobne do wrażeń, jakie mamy w przypadku przekładni wielostopniowej. Gdy wymagana jest większa moc, nowe oprogramowanie sterowania może w trybie ciągłym dobierać idealną prędkość obrotową silnika. Ma to wpływ na utrzymanie związku między prędkością pojazdu i prędkością obrotową silnika oraz dźwiękiem podczas przyspieszenia, odczuwanym przez kierowcę i pasażerów jako zmieniający się bardziej linearnie. To właśnie zoptymalizowany, bardziej odczuwalny moment obrotowy, przekazywany w ten sposób, jest kluczowym elementem przyjemności z jazdy Jazzem.

Układ opracowany przez Hondę dla Jazza jest bardziej wyrafinowany, ale również mniejszy niż planetarne przekładnie e-CVT, zwykle spotykane w pojazdach hybrydowych innych marek. Nowa przekładnia e-CVT, stworzona z myślą o redukcji wymiarów i pomysłowej integracji podzespołów, jest przykładem efektywnego rozplanowania, widocznego również w innych elementach modelu Jazz.

Jazz jest pierwszym modelem w europejskiej ofercie Hondy, który został oznaczony nowym emblematem „e: HEV”. Oznaczenie to pojawi się również na kolejnych pojazdach Hondy, napędzanych hybrydą.

3. Nowa definicja pojazdu kompaktowego: Elementy łagodnej, współczesnej stylistyki wprowadzone do ponadczasowych kształtów Jazza

Jazz reprezentuje filozofię stylistyczną „Yoo no bi”
Ewolucja ponadczasowej sylwetki Jazza z łagodnymi liniami i konturami
Węższe o połowę słupki A poprawiają widoczność

Inżynierowie Hondy, tworząc najnowszą generację Jazza, zrobili odważny krok, decydując się na zaprojektowanie modelu od podstaw. Opracowali nową, atrakcyjną ofertę w segmencie kompaktowym: zupełnie nowy samochód miejski, który łączy wyjątkową oszczędność z niezwykłą codzienną funkcjonalnością, odpowiadający potrzebom współczesnych konsumentów.

Łagodna, współczesna stylistyka wniosła w ponadczasowe kształty Jazza prostotę. Płynne kontury, harmonizujące z krótką maską, długą linią dachu i stylem kabiny znanym z wcześniejszych generacji, składają się na rozpoznawalną, jednobryłową sylwetkę. W efekcie pojazd zyskał odnowioną, budzącą emocje prezencję oraz poziom komfortu i funkcjonalności niespotykane w jego segmencie, z czego Jazz zawsze słynął.

Honda, dokonując rewolucji stylistycznej swojego miejskiego kompaktu, skoncentrowała się na nowej filozofii projektowej, zdefiniowanej w japońskim pojęciu „Yoo no bi”. Oznacza ono piękno przedmiotów codziennego użytku, wymagających czasu na dopracowanie, które uczyni je jeszcze piękniejszymi i bardziej ergonomicznymi, aby mogły lepiej służyć określonym celom.

„Pracowaliśmy nad tam samochodem jako obiektem, który będzie miał moc wzbogacania codziennego życia przyszłych użytkowników” – wyjaśnia Takeki Tanaka, lider projektu.

Płynne linie nadwozia i elegancki przód budują wyrafinowaną równowagę wizualną ze zróżnicowanymi powierzchniami poszycia, między innymi na słupkach C i połączeniu tylnych zespolonych świateł, w których trudno dostrzec jakiekolwiek ostre linie.

Znalezienie odpowiednich proporcji było dla projektantów kluczem do uzyskania harmonii stylistycznej, zarówno w kabinie, jak i w kształcie nadwozia. Pierwszym stylistycznym elementem łuku, biegnącego od maski do tylnych, wysuniętych błotników, są wyjątkowo wąskie słupki A.

Grubość słupka A została zmniejszona o ponad połowę z 116 mm do zaledwie 55 mm, a wytrzymałość konstrukcyjną zapewnia słupek znajdujący się za nim. Dzięki temu rozwiązaniu i ukrytym wycieraczkom szyby, zarówno kierowca, jak i pasażer mają niezakłócone, szerokie pole widzenia. Wąskie słupki A i eleganckie lusterka zewnętrzne również wpływają na zmniejszenie hałasu i oporów powietrza oraz poprawę parametrów aerodynamicznych.

Całkowita wysokość zmniejszyła się o 10 mm w stosunku do poprzednika , co w połączeniu z linią klapy bagażnika zapewnia bardziej zwartą, dobrze wyważoną bryłę nadwozia.

Nowe zaawansowane technologie strukturalne, m.in. zastosowanie najnowszych półprzewodników, które wpłynęły znacznie na zmniejszenie rozmiarów jednostki sterującej mocą (PCU), były kluczowe dla pomieszczenia pod maską nowego hybrydowego układu napędowego z dwoma silnikami elektrycznymi, przy jednoczesnym zachowaniu tradycyjnej dynamicznej sylwetki Jazza. Hybrydowy układ napędowy nieznacznie zmienił rozmiary nowego Jazza, który jest tylko o 16 mm dłuższy niż poprzedni model benzynowy, natomiast nie zmieniła się jego szerokość.

Baek Jongkuk, projektant nowego Jazza, wyjaśnia: „Chciałem stworzyć samochód, który byłby „sympatycznym towarzyszem” dla właściciela, a jednocześnie poprawić jego funkcjonalność. Zrobiłem to, ograniczając zbędne elementy i upraszczając linie zewnętrzne, co pozwoliło zaprojektować samochód o przyjaznym, świeżym wyglądzie, z wygodnym i praktycznym wnętrzem.”

Eleganckie poprawki stylistyczne, w tym wyrafinowany tylny spojler dachowy i projekt obudowy reflektorów klasy premium, uzupełniają dynamiczne nadwozie Jazza i pomagają zachować optyczną równowagę.

Jazz Crosstar

Aby zwiększyć atrakcyjność modelu zaproponowano bardziej surową, przypominającą SUV-a odmianę Jazz Crosstar, skierowaną do osób prowadzących aktywny tryb życia. Optyczne powiększenie modelu uzyskano dzięki śmiałemu projektowi osłony chłodnicy, rzucającym się w oczy czarnym wykończeniom wokół nadkoli oraz stylowym progom i relingom dachowym. Charakterystyczne dla Crosstara srebrno czarne felgi aluminiowe, zwiększają wrażenie stabilności i poprawiają ogólny mocny efekt wizualny. Wersja Crosstar, dla wyraźniejszego odróżnienia od standardowego Jazza, jest również dostępna z unikatowym lakierem Surf Blue, a także opcjonalnie z kontrastowym dachem w kolorze Crystal Black.

4. Pomysłowe rozwiązania przestrzeni i najwyższy w segmencie komfort

Dzięki pomysłowej organizacji przestrzeni, pasażerowie zyskali dodatkowe miejsce dla siebie oraz swojego bagażu
304 litrów przestrzeni bagażowej rośnie do 1 205 litrów przy złożonych siedzeniach
Pasażerowie tylnej kanapy cieszą się bezkonkurencyjnym komfortem i przestrzenią
Udoskonalony system Magic Seats zwiększa funkcjonalność przestrzeni bagażowej

Jak stworzyć wygodne, przyjazne wnętrze

Filozofia „Yoo no bi” wpłynęła również na projekt czystego, minimalistycznego wnętrza, gdzie pasażerowie docenią praktyczne walory zastosowanych materiałów i funkcjonalność uporządkowanej, ergonomicznej kabiny. Funkcjonalność podnoszą również zastosowane w całym wnętrzu trwałe materiały i miękkie w dotyku nowoczesne pokrycie deski rozdzielczej.

Uporządkowany, zorientowany na użytkownika kokpit składa się z wąskiego panelu instrumentów, który ciągnie się poziomo w poprzek kabiny, bez osłony ograniczającej pole widzenia, co dodatkowo zwiększa poczucie wyjątkowej przestronności. Dla Hondy istotą projektowania była zawsze wysoka funkcjonalność, dlatego 9-calowy centralny ekran dotykowy - standard w wersjach Elegance, Executive i Crosstar oraz 7-calowy zestaw wskaźników TFT, są proste w obsłudze i czytelne. Wszystkie funkcje i elementy sterujące są łatwo dostępne i przyjazne, co oszczędza kierowcy stresów podczas jazdy.

Poziom płaskiego, szerokiego podłokietnika, będącego przedłużeniem konsoli środkowej, zaprojektowano na wysokości podłokietników drzwiowych, uzyskując komfort, jaki znany jest z wnętrz większych samochodów klasy premium.

Współczesne wnętrze Jazza oferuje przestronność niespotykaną w tym segmencie samochodów, zachowując ważny atut poprzednich generacji.

Ultracienkie słupki A, które płynnym łukiem biegną od maski, poprawiają widoczność w poziomie do 90 st., co jest wynikiem wiodącym w segmencie (69 st. w poprzednim modelu). Dzięki temu rozwiązaniu, ukrytym wycieraczkom szyby i płaskiej desce rozdzielczej, pasażerowie mają niezakłócone, szerokie pole widzenia, a przez panoramiczną szybę przednią i przednie szyby boczne do wnętrza dociera więcej naturalnego światła. Takie rozświetlenie daje pasażerom wrażenie przestronności jasnego, otwartego wnętrza.

Pojemność bagażowa wynosi 304 litry przy podniesionych oparciach tylnej kanapy i wzrasta do imponujących 1205 litrów, gdy oparcia zostaną złożone (załadunek do linii dachu). Osiągnięto to dzięki pomysłowemu rozplanowaniu elementów hybrydowego układu napędowego w podwoziu i w komorze silnika.

Zasadnicze zmiany obejmują umieszczenie kolektora wlotowego i komponentów w górnej części silnika. Uzyskano w ten sposób przestrzeń dla obu silników elektrycznych (silnika napędowego i generatora) zintegrowanych w komorze silnika, a także jednostki sterującej przepływem mocy (PCU), która jest mniejsza o 20% w porównaniu z dotychczas stosowanymi. Dzięki temu akumulator niskonapięciowy (12V) może zmieścić się również w komorze silnika, zwalniając miejsce z tyłu. Tak efektywne rozmieszczenie komponentów było możliwe także dzięki zastosowaniu najnowszych półprzewodników wysokiej mocy w jednostce PCU.

Kluczem do uzyskania ogromnej przestrzeni pasażerskiej było również nietypowe w tej klasie samochodów umieszczenie zbiornika paliwa w centralnej części podłogi, pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu, Jazz ma nadal wyjątkowo funkcjonalny system składania tylnych siedzeń, Magic Seats, który daje możliwość składania oparć, podnoszenia i opuszczania siedzisk oraz elastycznego kształtowania przestrzeni, pozwalając na przewożenie ładunków o różnych kształtach i rozmiarach. Efektem udoskonaleń struktury części bagażowej nadwozia jest m.in. szerszy zakres otwierania klapy i płaska podłoga bez progu załadunkowego, które sprawiają, że pakowanie bagaży i rozładunek jest łatwiejszy niż dotychczas.

Pasażerowie pierwszego rzędu siedzeń będą mogli cieszyć się z nowo opracowanej ramy foteli, która zapewnia lepsze podparcie pleców, a także z grubszych o 30 mm poduszek siedzisk. Zmiany te podnoszą komfort, zwłaszcza dla odcinka lędźwiowego kręgosłupa, co wpłynie na ograniczenie zmęczenia w podróży. Dla wyższego komfortu prowadzenia zmodyfikowano pedał hamulca, który dzięki zmianie kąta pozwala na bardziej naturalne ustawienie stopy. Wyższych kierowców ucieszy fakt, że zakres regulacji kierownicy w osi pionowej zwiększono o 2 stopnie ku górze oraz pozwalono na zbliżenie wieńca kierownicy do prowadzącego.

Dorośli pasażerowie drugiego rzędu będą podróżować wygodniej za sprawą modyfikacji konstrukcji Magic Seat, umożliwiającej przesunięcie zawiasów na zewnątrz od bioder siedzącego. Wiodąca w segmencie przestrzeń na nogi (986 mm), jaką dzięki belce skrętnej tylnego zawieszenia wygospodarowano dla pasażerów tylnej kanapy i grubsze o 24 mm poduszki tylnych siedzisk, stwarzają komfortowe warunki podróżowania z tyłu. Projektanci dodali także pasażerom drugiego rzędu wygodne kieszenie na smartfony w oparciach przednich foteli.

5. Wysoka dynamika, zapewniająca wyjątkowe wrażenia podczas jazdy

Poprawiona sztywność nadwozia wpłynęła korzystnie na pracę zawieszenia, zwrotność i łatwość prowadzenia
Zawieszenie o niskich oporach tarcia i nowy system tłumienia poprawiają jakość jazdy
Atmosfera kabiny poprawiła się dzięki redukcji hałasu drogowego w trzech zakresach częstotliwości
System hamulcowy z tarczami na wszystkich kołach zapewnia efektywne, bezpieczne hamowanie

Zadaniem inżynierów Hondy było uzyskanie doskonałej dynamiki i reaktywności podczas prowadzenia modelu Jazz. Dlategoskupili się oni na udoskonaleniu podwozia i zawieszenia oraz zwiększeniu sztywności nadwozia, co zapewniło modelowi wyjątkową zwrotność i najlepszy w segmencie komfort jazdy.

Współczynnik wykorzystania ultrawytrzymałej stali wzrósł w o 80%, co znacznie obniżyło wagę i poprawiło bezpieczeństwo zderzeniowe. Sztywność skrętna poprawiona została o 6%, a statyczna odporność skrętna o 13%.

Zastosowanie nowego mocowania amortyzatora, wykonanego w technologii odlewu wysokociśnieniowego, także wpłynęło na poprawę wrażeń z jazdy. Wyższy komfort podróżowania zapewnił również inne udoskonalenia zawieszenia – nowy materiał, z którego wykonano sprężyny oraz tuleje o obniżonym współczynniku tarcia, a także nastawy układu zawieszenia belki skrętnej z tyłu.

Geometria przedniego zawieszenia, o niskim przednim środku obrotu, zwiększającymstabilność, pomaga Jazzowi w zachowaniu precyzji, naturalności i lekkości podczas pokonywania zakrętów. Jego zwinność jest dodatkowo spotęgowana przez elektrycznie wspomagany układ kierowniczy, który dostarcza kierowcy precyzyjnej informacji zwrotnej i bardziej naturalnych wrażeń przy zmianie kierunku.

Komponenty zawieszenia o niskim współczynniku tarcia – w połączeniu z długim rozstawem osi – zapewniają imponujący poziom stabilności przy ograniczeniu przechyłów wzdłużnych. Wyrafinowany system tłumienia odpowiada za komfortową jazdę na wszystkich fotelach i ogranicza do minimum przenoszenie drgań z drogi do kabiny, dając odczucie przyjemnego spokoju.

Wrażenie sprawnego prowadzenia, połączone z pewnością podczas jazdy, jest dodatkowo wzmocnione przez system Agile Handling Assist (AHA) Hondy. AHA jest kolejnym zaawansowanym rozwiązaniem, które poprawia dynamiczną stabilność samochodu, szczególnie podczas reakcji na szybkie ruchy kierownicą lub duże obciążenia w zakrętach. AHA działa za pośrednictwem systemu kontroli stabilności jazdy (VSA), lekko przyhamowując wewnętrzne koła w zakręcie, gdy kierownica jest skręcona, w sposób niezauważalny dla kierowcy ,. W rezultacie poprawia się stabilność i reakcje samochodu, co wzmaga wrażenie pewności podczas jazdy.

Układ hamulcowy zapewnia dużą siłę hamowania, dzięki zastosowaniu hamulców tarczowych przy wszystkich kołach, gdzie z przodu zastosowano wentylowane tarcze o średnicy 262 mm, a z tyłu pełne tarcze o średnicy 239 mm. Do elektronicznych systemów układu hamulcowego należą: system kontroli stabilności jazdy (VSA), układ wspomagania siły hamowania (BAS), system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA) oraz automatyczna blokada hamulca.

Kompleksowe podejście Hondy do problemu hałasu, drgań i przenoszenia nierówności drogi, spowodowało, że słyszalność w kabinie szumu od silnika, nawierzchni i wiatru jest minimalna. Aby obniżyć hałasy pochodzące z nawierzchni, zwiększono izolację, dzięki czemu atmosfera kabiny poprawiła się w trzech zakresach częstotliwości akustycznej. Kabinę odseparowano od panelu podłogowego, aby zmniejszyć przenoszenie drgań poprzez strukturę nadwozia, a wokół deski rozdzielczej dodano izolację dźwiękową. Inżynierowie zredukowali również hałas generowany przez wibracje silnika, stosując polimerowe elementy do odizolowania punktów jego mocowania w komorze. Dźwiękochłonne materiały i grubsze szkło, przyczyniają się do redukcji hałasu w kabinie o 10% w porównaniu z poprzednią generacją Jazza.

Ponadto, zwiększona sztywność nadwozia i zastosowanie ultrawytrzymałej stali pozwoliło na wprowadzenie nowych rozwiązań konstrukcyjnych, których przykładem są cienkie słupki A, uzupełnione aerodynamicznym projektem bocznych lusterek , tylnym spojlerem i nowym wzorem felg. Elementy te obniżają hałas opływu powietrza, redukując jednocześnie opór aerodynamiczny i poprawiając ogólną estetykę.

6. Zaawansowane systemy pozwalają właścicielom nie tracić kontaktu z ich codziennymi sprawami

Bezproblemowa, intuicyjna łączność pokładowa niespotykana w tym segmencie
Możliwość korzystania z hotspotu Wi-Fi i zdalnych usług pozwala na komunikację sieciową podczas podróży
Korzystający z rozwiązań sztucznej inteligencji „Honda Personal Assistant” oferuje głosowe sterowanie funkcjami
Aplikacja My Honda+ zapewnia właścicielom zdalną łączność z samochodem

Jazz nowej generacji oferuje najbardziej atrakcyjny pakiet informacyjno-rozrywkowy w swoim segmencie, łączący intuicyjną obsługę systemu z płynną komunikacją ze światem. Zaawansowane systemy, które po raz pierwszy pojawiły się w Hondzie e, są teraz dostępne w nowym Jazzie i zostaną wprowadzone w przyszłych modelach.

Właściciele będą mogli uzyskać dostęp do wielu łatwych w użyciu funkcji opartych na komunikacji z siecią, które wyznaczają nowy standard techniczny w segmencie pojazdów kompaktowych. Zewnętrzne usługi informacyjno-rozrywkowe i aplikacje, w tym prognozy pogody, lokalizacja parkingów, muzyka, nawigacja, wyszukiwanie lokalizacji i usług telefonicznych, są również dostępne za pośrednictwem ekranu dotykowego lub są aktywowane głosowo.

Prosty w obsłudze interfejs LCD z ekranem dotykowym został zaprojektowany tak, aby zminimalizować rozpraszanie uwagi kierowcy. Czas obsługi najczęściej używanych elementów sterujących został skrócony o 58% w porównaniu z poprzednim modelem, co zapewnia bezpieczniejszą i bardziej ergonomiczną obsługę. Interfejs wykorzystuje styl graficzny znany ze smartfonów, z funkcjami przesuwania i przewijania, umożliwiającymi przeglądanie stron i list. Wyświetlacz można skonfigurować tak, aby spełniał wszelkie wymagania użytkowe, włączając w to konfigurowalne skróty do często używanych funkcji i źródeł audio.

Kompleksowy zestaw pokładowych aplikacji można uzupełnić uzyskując mirror smartfona za pośrednictwem dostępnego Android Auto lub Apple CarPlay, przy czym ten ostatni system jest dostępny po raz pierwszy w Jazzie w połączeniu bezprzewodowym. Nawet instrukcję obsługi można przeglądać, korzystając z ekranu dotykowego systemu informacyjno-rozrywkowego lub – jeśli mamy abonament Honda Personal Assistant – z komend głosowych. Każdy z pasażerów może w podróży pozostawać w zasięgu Internetu, łącząc swoje urządzenie z samochodowym hotspotem Wi-Fi.

Nowy Jazz Crosstar może pochwalić się wyjątkowym systemem audio z ośmioma głośnikami, w tym aluminiowym wysokotonowym tweeterem, unikatowymi głośnikami stożkowymi Kevlar i subwooferem w tylnej części bagażnika – zestaw ten gwarantuje najlepsze parametry akustyczne w tym segmencie aut. Aby nie rozpraszać uwagi, wysokotonowe tweetery umieszczono we wnękach klamek drzwi, a skrzynię subwoofera zaplanowano w miejscu nie ograniczającym przestrzeni bagażowej.

Projektanci wnętrza zwrócili szczególną uwagę na detale podczas tworzenia uporządkowanej deski rozdzielczej i interfejsu. W odpowiedzi na uwagi klientów, Honda przywróciła mechaniczne sterowanie kluczowymi funkcjami, z dotykowymi, precyzyjnymi pokrętłami do regulacji ogrzewania i wentylacji.

My Honda+

Honda wprowadziła aplikację na smartfony My Honda+, dzięki której właściciele zyskali zdalny dostęp do samochodów. Usługa została zaprojektowana z myślą o prostej, intuicyjnej aplikacji smartfonowej, która gwarantuje bezpieczny dostęp do wielu systemów w samochodzie, w tym funkcji bezpieczeństwa i tych podnoszących komfort. Na przykład informacje dotyczące przyszłej trasy podróży można skonfigurować i wysłać z aplikacji do samochodu, a także zdalnie zablokować i odblokować dostęp do jego wnętrza.

Dla zwiększenia ochrony, aplikacja umożliwia również monitorowanie lokalizacji i śledzenie położenia samochodu przez GPS. Inteligentne śledzenie lokalizacji może być aktywowane w celu ostrzeżenia właściciela o naruszeniu przez pojazd wcześniej ustalonej strefy, a także w przypadku aktywacji alarmu w samochodzie. Odbywa się to przez powiadomienie, wysyłane na smartfon.

Honda Personal Assistant

Funkcje informacyjno-rozrywkowe i komunikacyjne, obsługiwane poprzez ekran dotykowy, mogą być również aktywowane poleceniami głosowymi (funkcja jeszcze niedostępna w języku polskim), za pośrednictwem systemu Honda Personal Assistant. Znany z Hondy e intuicyjny Honda Personal Assistant, korzystający z rozwiązań sztucznej inteligencji (AI), jest zdolny do naturalnego rozumienia komend przekazywanych w formie prostych konwersacji i do kontekstowego rozpoznawania mowy, dzięki czemu może ułatwiać dostęp do wielu usług online.

Honda Personal Assistant reaguje poprawnie na polecenia o poziomie złożoności wykraczającym poza możliwości innych wirtualnych asystentów aktywowanych głosem. Potrafi zrozumieć wiele poziomów interakcji, co pozwala na uzyskanie dokładniejszych odpowiedzi na konkretne zapytania. Właściciel może zapytać, na przykład: "OK Honda, znajdź mi czynną w tej chwili włoską restaurację z darmowym parkingiem i WiFi." Honda Personal Assistant lokalizuje odpowiednie opcje i prezentuje je na ekranie dotykowym, a następnie wytycza optymalną trasę do wybranej lokalizacji i wyświetla ją na ekranie nawigacji.

Aby właściciel mógł czerpać przyjemność z posiadania samochodu, bez zbędnych stresów, Honda będzie na bieżąco, bezprzewodowo dostarczała aktualizacje, gwarantując w ten sposób, że funkcje i aplikacje używane w samochodzie korzystają z najnowszych dostępnych ulepszeń i możliwości.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa, wszystkie pojazdy są standardowo wyposażone w system E-Call służący do wezwania pomocy drogowej. W przypadku sytuacji krytycznej, takiej jak zadziałanie systemu poduszek powietrznych, lokalizacja samochodu jest automatycznie udostępniana odpowiednim służbom ratunkowym.

7. Bogaty zestaw nowoczesnych rozwiązań technicznych Hondy

Nowy Jazz w standardzie otrzymuje kompleksowy pakiet bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego
Wszechstronny pakiet Honda SENSING korzysta z nowej szerokokątnej kamery o wysokiej rozdzielczości
Pasażerowie Jazza są chronieni przez 10 poduszek powietrznych, w tym pierwszą w segmencie, przednią poduszkę centralną

Jazz najnowszej generacji jest wyposażony w wysokiej klasy technologie bezpieczeństwa czynnego i biernego, zaprojektowane, aby łatwiej i bezpieczniej prowadzić auto.

Wszechstronny pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego Honda SENSING – w standardzie – oferuje teraz pełną gamę rozwiązań wspierających kierowcę, gwarantując bezpieczeństwo w znacznie większej liczbie scenariuszy drogowych, dzięki nowej przedniej kamerze szerokokątnej, z poprawioną skutecznością działania w nocy.

Wszechstronny pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego Honda SENSING obejmuje:

System ograniczający skutki kolizji (Collision Mitigation Braking System), z poprawioną skutecznością wykrywania pieszych w warunkach nocnych, gdy nie ma oświetlenia ulicznego. System ostrzega również kierowcę, gdy wykryje nadjeżdżającego torem kolizyjnym rowerzystę. Ponadto system włącza hamowanie, gdy Jazz przecina lub zjeżdża na tor kolizyjny innego pojazdu. Zostało to umożliwione dzięki zastosowaniu nowo opracowanej przedniej kamery szerokokątnej.
Tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie pozwala samochodowi podążać za innym pojazdem, kontrolując dystans w ruchu przy niskich prędkościach, np w korkach (Podążanie przy niskiej prędkości - Low Speed Follow).
System utrzymywania na pasie ruchu (LKAS) funkcjonuje od prędkości 72 km/h, zarówno na drogach miejskich, jak i poza miastem oraz na drogach wielopasmowych, przez co gwarantuje bezpieczeństwo w znacznie większej liczbie scenariuszy drogowych.
System ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (RDMS) pomaga kierowcy nie zbaczać z kursu. Ostrzega on kierowcę, gdy wykryje, że pojazd może przekroczyć linie ograniczające pas ruchu lub zbliżyć się do zewnętrznej krawędzi chodnika (granicy trawy lub żwiru), albo też do pojazdów nadjeżdżających z przeciwnej strony, a także jeśli opuszczamy pas bez sygnalizacji.
System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, uzupełniony o system monitorowania ruchu poprzecznego, jest dostępny w standardzie w wersji Executive.
System rozpoznawania znaków drogowych korzysta z szerokokątnej kamery, wykrywając znaki, gdy samochód porusza się do przodu. Po minięciu znaku, system automatycznie rozpoznaje i wyświetla jego graficzny odpowiednik na siedmiocalowym ekranie. System jest zaprojektowany, aby rozpoznawać okrągłe znaki pokazujące ograniczenia prędkości i zakazy wjazdu. Dwa znaki mogą być wyświetlane jednocześnie – po prawej stronie wyświetlacza pokazuje się tylko znak ograniczenia prędkości, podczas gdy lewa strona pokazuje znaki zakazu wjazdu i ograniczenia prędkości, uzupełnione o dodatkowe informacje, na przykład warunki atmosferyczne.
Inteligentny ogranicznik prędkości rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i dostosowuje do nich prędkość samochodu. Jeśli znak drogowy pokazuje limit niższy od aktualnej prędkości pojazdu, wskaźnik na wyświetlaczu miga, czemu towarzyszy powiadomienie akustyczne, a system stopniowo zmniejsza prędkość pojazdu.
System automatycznego sterowania światłami drogowymi działa przy szybkościach powyżej 40 km/h, włączając lub wyłączając automatycznie światła drogowe, w zależności od jasności otoczenia i od obecności pojazdów mijanych lub poprzedzających (samochodów, ciężarówek, motocykli, rowerów).

Nowa kamera szerokokątna o wyższej rozdzielczości zastąpiła montowany w modelu Jazz poprzedniej generacji zestaw wielofunkcyjnej kamery i czujnika City-Brake Active System (CTBA). Kamera rozpoznaje szerszy zakres rodzajów nawierzchni i scenariuszy ruchu drogowego. Obejmują one monitorowanie, czy pojazd zbliża się do zewnętrznej krawędzi chodnika (do granicy trawy lub żwiru), do nadjeżdżającego pojazdu lub zjechanie na inny pas bez oznakowania i znaków drogowych. Kamera potrafi eliminować problem zaparowania, zapewniając non stop czyste pole widzenia.

Prowadzący może personalizować liczbę informacji dotyczących zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, wyświetlanych na siedmiocalowym, ciekłokrystalicznym ekranie dotykowym (LCD).

Bezpieczeństwo bierne wbudowane w strukturę Jazza

Nowy Jazz posiada strukturę rozwijaną wg koncepcji technologicznej Hondy Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), która poszerza ochronę pasażerów w przypadku zderzenia i jest podstawą doskonałych własności w zakresie bezpieczeństwa biernego.

Szkielet połączonych ze sobą elementów strukturalnych rozprowadza energię zderzenia w przedniej partii pojazdu bardziej równomiernie, redukując siły przenoszone na przedział pasażerski. Struktura ACE™ nie tylko chroni samochód i pasażerów, rozpraszając energię zderzenia w całej strukturze nadwozia, ale także redukuje energię kinetyczną przenoszoną na inne uczestniczące w kolizji pojazdy. Zakres skuteczności ochrony pasażerów przez ACE™ obejmuje zarówno kolizje z dużymi, jak i małymi pojazdami

Bezpieczeństwo bierne, które polega na ochronie pasażerów w trakcie wypadku, jest dla Hondy równie ważne, jak bezpieczeństwo aktywne. Właściciele i pasażerowie Jazza są teraz chronieni przez dziesięć poduszek powietrznych, w tym dwie nowe boczne poduszki powietrzne z tyłu, zainstalowane w fotelach i nową przednią poduszkę centralną, umieszczoną w fotelu z przodu. Nowa centralna poduszka przednia jest pierwszą na rynku w tym segmencie i chroni przed obrażeniami spowodowanymi zderzeniem ciał pasażerów podczas kolizji. Jazz został również wyposażony w zagłówki przednie ograniczające ryzyko urazu kręgosłupa.

Aby dowiedzieć się więcej:
Zadzwoń: 12 642 60 70 lub 600 080 868
Napisz wiadomość: honda@krezel.pl
Przyjedź: Al. Jana Pawła II 160 Kraków
Odwiedź stronę: www.krezel.pl