Nowa Honda HRV 1.5 TURBO - Informacje

dodano: 10.04.2019

Informacja o nowym modelu HRV 2019

 

 

Masz jakieś dodatkowe pytania?
Zadzwoń: 12 642 60 70 lub 600 080 868
Napisz wiadomość: honda@krezel.pl

 

Spis treści:

1. Debiut najbardziej wyrafinowanej wersji modelu HR-V w historii
2. Ciekawa stylizacja kabiny, wyrazista sylwetka SUV-a oraz nowa wersja Sport
3. Poszerzona gama wydajnych i dynamicznych silników i układów napędowych
4. Przestronne i funkcjonalne wnętrze
5. Dopracowana kabina oraz wysokogatunkowe materiały wykończenia wnętrza
6. Bogaty pakiet nowoczesnych rozwiązań technicznych

 

 

1. Wstęp: Odświeżona wersja subkompaktowego SUV-a – przestronny, funkcjonalny i dynamiczny pojazd o ciekawejej stylistyce

•Ciekawa stylistyka kabiny połączona z surową, wyrazistą sylwetką SUV-a
•Mocne silniki i wydajne układy napędowe
•Przestronne i funkcjonalne wnętrze
•Bogaty pakiet nowoczesnych rozwiązań technicznych

 

Najnowsza odsłona modelu HR-V to najbardziej wyrafinowany subkompaktowy SUV w historii Hondy. Uatrakcyjnione nadwozie skrywa zmodernizowaną kabinę z nowymi materiałami wykończeniowymi oraz szeroką gamę nowoczesnych rozwiązań technicznych. HR-V nadal oferuje przestrzeń i funkcjonalność typową dla minivana, a dodatkowo – dzięki rozszerzeniu gamy jednostek napędowych – jest teraz dostępny w bardziej dynamicznej wersji.

 

Widoczne na pierwszy rzut oka zmiany stylizacyjne karoserii Hondy HR-V dodają autu elegancji. Dotyczy to również odświeżonego wyglądu przedniej części nadwozia, czyli „Solid Wing Face”. Wysoka, masywna sylwetka odświeżonej Hondy HR-V zwiększa poczucie bezpieczeństwa i pewności za kierownicą.

Kabina modelu jest nie tylko imponująco przestronna, ale także bardzo funkcjonalna, m.in. dzięki systemowi składania foteli Magic Seat. Wysokogatunkowe, przyjemne w dotyku materiały wykończeniowe oraz wyszukane elementy stylizacji wnętrza czynią z kabiny odświeżonej Hondy HR-V optymalną kompozycję funkcjonalności, nowoczesności i elegancji.

 

Nowa Honda HR-V w wersji na rok 2019 oferuje nabywcy wybór dwóch mocnych i wydajnych silników. Produkcję odmian modelu wyposażonych w jednostkę 1.5 i-VTEC uruchomiono pod koniec 2018 roku, natomiast wersja z mocniejszym silnikiem benzynowym 1.5 VTEC TURBO dostępna jest od wiosny 2019 roku. Ponadto, na wybranych rynkach, dostępna będzie również wysokoprężna jednostka 1.6 i-DTEC, jednak w Polsce nie będzie ona oferowana. Oba silniki benzynowe będą współpracowały z sześciostopniową przekładnią manualną lub z bezstopniową skrzynią CVT.

 

2. Elegancka stylistyka kabiny, wyrazista sylwetka SUV-a oraz nowa wersja Sport

•Wyrazista stylizacja Hondy HR-V
•Bardziej usportowiona stylizacja nadwozia odświeżonego modelu
•Przód pojazdu w stylu „Solid Wing Face", z chromowanym, czarnym panelem o wysokim połysku
•Elegancka stylizacja powierzchni przeszklonych oraz ukryte tylne klamki
•Nowy pakiet stylizacyjny wersji Sport

 

Masywna, funkcjonalna sylwetka modelu HR-V, typowa dla aut segmentu SUV, otrzymała elegancką, opływową linię. Celem prac modernizacyjnych było opracowanie szeregu udoskonaleń stylizacyjnych, które miały uatrakcyjnić zarówno wygląd zewnętrzny jak i kabinę odświeżonej wersji modelu.

Sylwetka modelu HR-V nawiązuje nieco do nadwozi typu coupé, z wyrazistym przodem, masywnymi dolnymi panelami oraz niezwykle starannie dopracowanymi detalami linii i przetłoczeń. Całość stanowi kompozycję stylistyczną, która silnie przemawia do klienta docelowego, szukającego udanego połączenia dobrego stylu i funkcjonalności.

 

Nowa Honda HR-V posiada własną stylistyczną tożsamość i jednocześnie nosi cechy silnie identyfikujące ją z rodziną modelową Hondy. Zmiany stylistyczne nadwozia objęły m.in. przód pojazdu w stylu „Solid Wing Face". Znajdujaca się powyżej przedniej kraty wlotu, listwa w kolorze chromu i czerni została ujednolicona i ma teraz barwę przydymionego chromu.

Linia nadwozia sprawia, że sylwetka nowej HR-V prezentuje się bardziej dynamicznie i sportowo. Wrażenie to potęgują takie elementy, jak klamki tylnych drzwi ukryte w słupkach C czy wyraziste linie popowadzone przez całą długość nadwozia. Dzięki nim zwinna sylwetka modelu HR-V zdaje się przeć naprzód i nawet po zatrzymaniu sprawia wrażenie jakby samochód nadal był w ruchu.

 

Podczas prac nad odświeżonym modelem, projektanci skupili się na wypracowaniu jeszcze masywniejszej sylwetki. Wyraziście wyprofilowane dolne panele nadwozia świetnie komponują się z pogłębionymi wlotami powietrza przedniego zderzaka, w których umieszczono okrągłe światła przeciwmgłowe. W standardzie reflektory otrzymały soczewki z przeprojektowanymi diodowymi światłami do jazdy dziennej.

 

Z tyłu, ciemny, chromowany panel dekoracyjny stanowi nawiązanie do stylizacji przedniej części nadwozia, a tylne światła mają teraz ciemniejsze oprawy.

Bogatsze wersje wyposażenia otrzymały nowe 17-calowe felgi aluminiowe oraz układ wydechowy zakończony chromowaną nasadką. Przednie reflektory i tylne lampy zespolone wykonano w całości w technice diodowej, a te ostatnie dodatkowo osadzono w przyciemnianych kloszach.

 

Nowa Honda HR-V zachowuje ponadprzeciętne jak na segment crossoverów właściwości aerodynamiczne. Pod podwoziem umieszczono trzy panele (pod silnikiem oraz pod przednią i tylną podłogą), które ułatwiają i optymalizują przepływ powietrza, tym samym poprawiając wydajność paliwową samochodu. Co więcej, płyty te poprawią poziom wyciszenia kabiny, zwiększając jednocześnie komfort podróżowania. Prace nad właściwościami aerodynamicznymi skupiły się również na optymalizacji aerodynamicznej siły nośnej w celu dalszej stabilizacji pojazdu podczas szybkiej jazdy.

Twardość, wytrzymałość i pewność prowadzenia, kojarzone zwykle z większymi SUV-ami, łączą się tutaj z dopracowanymi detalami, dzięki czemu Honda HR-V prezentuje się elegancko niezależnie od scenerii.

Model HR-V w wersji na rok 2019 dostępny będzie w dziewięciu kolorach nadwozia, w tym m.in. z lakierem Platinum Grey Metallic (tylko odmiana Sport) oraz Midnight Blue Beam Metallic. Pozostałe kolory, to: perłowe lakiery Milano Red, Platinum White i Crystal Black oraz metalizowane Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue i Ruse Black.


Nowa odmiana Sport otrzymała chromowany na czarno panel o wysokim połysku zamiast wykończonego przydymionym chromem panelu zastosowanego w pozostałych wersjach HR-V z roku modelowego 2019. Ekskluzywna, czarna przednia krata wlotu powietrza ma strukturę plastra miodu, podobnie jak przestrzenie wokół świateł przeciwmgielnych.

 

Dodające dynamiki elementy stylistyczne HR-V Sport, takie jak wąski przedni splitter, boczne listwy progowe, obramowania nadkoli i bardziej agresywny tylny zderzak polakierowano na czarno. Pakiet obejmuje też czarne obudowy lusterek, podwójną końcówkę układu wydechowego oraz 18-calowe felgi aluminiowe o dedykowanym dla tej wersji wzorze. Usportowioną wersję modelu wyróżnia w pełni diodowy system oświetlenia, obejmujący zespół przednich reflektorów oraz tylnych lamp, które umieszczono w ciemniejszych oprawach z czarną wewnętrzną przedziałką. Jednocześnie, na pokrywie bagażnika pojawił się chromowany na czarno element ozdobny.

 

3. Poszerzona gama wydajnych i dynamicznych silników i układów napędowych

•Jednostki benzynowe o mocy maksymalnej 130 KM lub 182 KM
•Sześciostopniowa przekładnia manualna oraz udoskonalona bezstopniowa skrzynia CVT dla wersji benzynowych
•Sztywniejsza konstrukcja zapewniająca większe poczucie pewności podczas prowadzenia
•System „Performance Damper” dla wersji Sport

 

Dzięki rozszerzeniu gamy dostępnych konfiguracji układu napędowego, nową Hondę HR-V można będzie zamówić z jedną z dwóch jednostek benzynowych – 130-konnym silnikiem 1.5 i-VTEC (96 kW) lub 182-konną odmianą 1.5 VTEC TURBO (134 kW). Obie czterocylindrowe jednostki napędowe zostały zaprojektowane z myślą o dobrej dynamice oraz niskim zużyciu paliwa.

 

Benzynowy silnik 1.5 i-VTEC

Zachowując równowagę między osiągami i wydajnością paliwową, benzynowa jednostka 1.5 i-VTEC generuje 130 KM mocy (96 kW) oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 155 Nm. Modele z tym silnikiem i sześciostopniową skrzynią manualną lub opcjonalną bezstopniową przekładnią CVT przyśpieszają od 0 do 100 km/h odpowiednio w 10,2 oraz 11,7 sekundy. Silnik i-VTEC emituje od 148 g/km CO2 (zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP) (od 130g/km wg NEDC), podczas gdy zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,6 l/100 km do 6,8 l/100 km* (WLTP).

Silnik 1.5 i-VTEC wykorzystuje opracowany przez Hondę układ elektronicznie sterowanych zmiennych faz rozrządu i skoku zaworów VTEC oraz układ płynnej zmiany faz rozrządu VTC, a także posiada układ dolotowy z klapami wirowymi. W najnowszej wersji modelu, zastosowano technologię tzw. „zaawansowanego honowania plateau”, która pozwala ograniczyć współczynnik tarcia wewnętrznego, tworząc niezwykle cienką powłokę między pracującym tłokiem i ścianą cylindra. Prowadnice łańcucha rozrządu również otrzymały nową powłokę zmniejszającą tarcie, co dodatkowo pomaga w redukcji zużycia paliwa przy dużych przebiegach i zwiększa sprawność silnika.

 

Silnik benzynowy 1.5 VTEC TURBO

Nowością w gamie jednostek napędowych dostępnych w modelu HR-V w wersji na rok 2019 jest dynamiczny silnik 1.5 VTEC TURBO, który zadebiutował w najnowszej generacji Hondy Civic. W nowej odsłonie modelu HR-V, jednostka ta dostępna jest wyłącznie w odmianie Sport. Czterocylindrowy silnik zapewnia kompaktowemu SUV-owi bardzo dynamiczne osiągi, generując 182 KM mocy (134 kW) przy 5 500 obr./min. natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest generowany w przedziale od 1 900 do 5 000 obr./min. W odmianach z bezstopniową przekładnią CVT, maksymalne 220 Nm momentu obrotowego generowane jest w zakresie od 1700 do 5500 obr./min.

Honda HR-V Sport z sześciostopniową przekładnią manualną potrzebuje 7,8 sekundy, aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h oraz może rozpędzić się maksymalnie do 215 km/h. W wersjach z opcjonalną, bezstopniową przekładnią CVT, sprint do 100 km/h zajmuje 8,6 sekundy, a samochód może rozpędzić się do 200 km/h.

HR-V Sport emituje od 151 g/km CO2 (zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP) (od 135g/km wg NEDC), a zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,7 l/100 km do 7,1 l/100 km* (WLTP).

 

Standardowo, oba silniki benzynowe współpracować będą z sześciostopniową przekładnią manualną. Krótsze niż w innych SUV-ach tej klasy przełożenia sprawiają, że jazda HR-Vem wydaje się bardziej sportowa i dynamiczna.

Responsywna i udoskonalona przekładnia bezstopniowa CVT

Opcjonalna w wersjach z silnikami benzynowymi o pojemności 1,5 litra, popularna przekładnia CVT pracuje bardzo naturalnie. Wynika to z zastosowania odpowiednio dobranego oprogramowania sterującego – dostępnego wyłącznie w Europie – które oferuje siedem symulowanych biegów oraz zapewnia optymalne czasy zmiany stopnia przełożenia.

Kolejną zmianą wprowadzoną w przekładni CVT jest udoskonalony system tłumienia drgań przetwornika momentu, co zapobiega wahaniom wartości momentu przekazywanego na przekładnię, zwiększa trwałość całego układu oraz pozwala na skuteczniejszą redukcję wibracji i hałasu (NVH). Ponadto przekładnia zapewnia bardziej bezpośrednie reakcje na moc generowaną przez silnik, co z perspektywy kierowcy skutkuje bardziej liniową charakterystyką jej przyboru.

 

Dodatkowym udogodnieniem są dwa tryby działania dostosowane do konkretnych sytuacji drogowych. System Early Downshift During Braking (EDDB) wykorzystuje silnik do wspierania działań kierowcy podczas hamowania. Gdy EDDB wykryje, że samochód wytraca prędkość podczas zjazdu ze wzniesienia lub wchodzi w zakręt po wcześniejszym naciśnięciu przez kierowcę pedału hamulca, automatycznie zwiększy prędkość obrotową, zapewniając tym samym efekt hamowania silnikiem. Dzięki temu prowadzący, po wyhamowaniu auta lub pokonaniu zakrętu, może sprawniej przyspieszyć do odpowiedniej prędkości.

Kolejny system – Fast Off – ocenia jak szybko kierowca zwalnia pedał przyspieszenia i utrzymuje obroty silnika na odpowiednim poziomie, aby zapewnić efekt hamowania silnikiem w sytuacjach, w których kierowca bardzo szybko wykonał tę czynność. System ten był intensywnie testowany na szybkich, wielopasmowych drogach w Europie. Dla przykładu, Fast Off rozpoznaje, kiedy kierowca szykuje się do wyprzedzenia pojazdu poprzedzającego, ale nie może wykonać manewru z powodu zajętego sąsiedniego pasa. Kiedy kierowca szybko zdejmie nogę z gazu, żeby przepuścić pojazd z tyłu, Fast Off utrzymuje wysokie obroty silnika w gotowości do wykonania wyprzedzania.

Jeszcze większy komfort jazdy i prowadzenia

 

Europejscy nabywcy modelu HR-V będą mogli korzystać z dobrodziejstw systemu SDC (Synaptic Damping Control), który zadebiutował w modelu HR-V w 2015 roku i stanowi element wyposażenia standardowego wszystkich modeli japońskiego producenta. Technologia ta zwiększa komfort jazdy i prowadzenia poprzez płynną kontrolę i dostosowanie siły tłumienia do warunków drogowych i atmosferycznych.

Płyta podłogowa i karoseria nowej Hondy HR-V w wersji na rok 2019 tworzą sztywną strukturę, która została w 27 procentach wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości i poprawia właściwości dynamiczne samochodu. Solidne podparcie sztywnej klatki nadwozia zapewnia układ zawieszenia (kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna w kształcie litery „H” z tyłu), który - w połączeniu z obniżonym środkiem ciężkości i zminimalizowanymi przechyłami karoserii – zwiększa poczucie pewności i bezpieczeństwa podczas jazdy.

 

Układ kierowniczy HR-V z adaptacyjnym, elektrycznym wspomaganiem pozwala do minimum ograniczyć podsterowność, do czego przyczynia się również konstrukcja przedniego zawieszenia z niżej położonym środkiem obrotu oraz tylnego zawieszenia ze środkiem obrotu położonym odpowiednio wyżej. Dzięki temu Honda HR-V pretenduje do miana crossovera wzbudzającego największe zaufanie podczas dynamicznej jazdy spośród wszystkich modeli w tym segmencie.

 

O stabilne i skuteczne wytracanie prędkości w HR-V dba nowy układ hamulcowy, obejmujący wentylowane tarcze o średnicy 293 mm z przodu oraz lite tarcze o średnicy 282 mm z tyłu. Elektroniczne systemy wzmacniające siłę hamowania i poprawiające stabilność pojazdu, to: układ zapobiegający blokowaniu kół (ABS), układ elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD), układ wspomagania siły hamowania (BA), system kontroli stabilności jazdy (VSA) oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA).

Nowoczesne rozwiązania techniczne w wersji HR-V Sport

Honda opracowała wersję HR-V Sport z myślą o nabywcach, którym zależy na subkompaktowym SUV-ie dostarczającym bardziej sportowych doznań. Częścią pakietu, którego zadaniem jest zapewnienie optymalnej stabilności nadwozia oraz kontroli zawieszenia i reakcyjności układu kierowniczego, jest specjalny system „Performance Damper”.

 

Układ amortyzujący działa w zintegrowany sposób, ograniczając względne ruchy boczne i skrętne nadwozia. Zmniejsza on podatność na przechyły podczas pokonywania zakrętów, poprawia stabilność w czasie dynamicznej zmiany pasa ruchu i obniża drgania na nierównych nawierzchniach.

 

Model HR-V Sport wyróżnia się również układem kierowniczym wykorzystującym zębatkową przekładnię kierowniczą ze zmiennym przełożeniem i elektrycznym wspomaganiem. Dodatkowo zastosowano tu system AHA (Agile Handling Assist. Zapewnia on dużą responsywność w położeniach koła kierownicy bliskich centralnemu, a także bardziej płynną reakcję przy dużych skrętach kierownicy.


4. Przestronne i funkcjonalne wnętrze

•Najbardziej przestronna kabina w swojej klasie dzięki konstrukcji z centralnie umieszczonym zbiornikiem paliwa
•Dużo miejsca nad głowami, pod nogami oraz na wysokości kolan dla pasażerów tylnej kanapy
•Niespotykana funkcjonalność kabiny – system składania foteli Magic Seat®
•Łatwy dostęp do bagażnika dzięki szerokiemu otworowi oraz nisko poprowadzonemu progowi załadunku

 

Kabina nowej Hondy HR-V stanowi idealną odpowiedź na wysokie wymagania nowoczesnego, świadomego nabywcy. Najnowsza odsłona modelu zachowuje funkcjonalność swych poprzedników, w tym m.in. niezwykle praktyczny i innowacyjny system składania foteli Magic Seat.

 

Konstruktorzy Hondy osiągnęli idealną równowagę między wiodącą w tej klasie przestronnością, łatwością użytkowania i możliwościami transportowymi, a dynamiczną i emocjonalną stylizacją. Honda HR-V może zatem pochwalić się wnętrzem, które łączy czysto praktyczną funkcjonalność z duchem zabawy i poczuciem prywatnej przestrzeni. Pojemna i wyjątkowo wszechstronna kabina HR-Va ma zalety typowe dla minivana, jednak pozycja za kierownicą pozwala poczuć zwinność i dynamikę auta.

 

Podstawą konstrukcji przestronnej i funkcjonalnej kabiny HR-V jest struktura z centralnie umieszczonym zbiornikiem paliwa. Płaski zbiornik paliwa umieszczono tu pod przednimi fotelami, co pozwoliło wygospodarować więcej przestrzeni pod tylną kanapą. To z kolei umożliwiło zastosowanie systemu składania tylnych foteli Magic Seat, który dostępny jest również w modelu Jazz.

 

System Magic Seats zapewnia wiele możliwości konfiguracji foteli, których oparcia są dzielone w stosunku 60:40, celem uzyskania optymalnych warunków do przewozu pasażerów i bagażu. Poza wyjściową pozycją uniesionych oparć foteli, użytkownik ma do wyboru trzy tryby ustawień systemu Magic Seats.

Tryb praktyczny – oparcia tylnych foteli zostają złożone i przesunięte do przodu, a ich siedziska schowane we wnękach na nogi, w wyniku czego powstaje płaska podłoga przedziału bagażowego o długości 1845 mm.
Tryb wysoki – przód tylnego siedziska unosi się do góry i do tyłu, blokuje się w pozycji pionowej tworząc przestrzeń ładunkową o wysokości 1 240 mm mierzoną od podłogi do podsufitki, umożliwiającą umieszczenie wysokich przedmiotów za przednimi fotelami.
Tryb długi – oparcie przedniego siedzenia pasażera rozkłada się do tyłu do pozycji poziomej podczas gdy oparcie tylnego siedzenia składa się do przodu tworząc tunel do umieszczenia przedmiotów o długości sięgającej 2 445 mm.

 

Użytkownicy z pewnością docenią również ogromną przestrzeń nad głowami, pod nogami oraz na wysokości ramion, której można by się raczej spodziewać w pojazdach z wyższych segmentów rynku.

 

Bagażnik także zadziwia pojemnością, która – przy uniesionych oparciach tylnych foteli – wynosi do 470* litrów, a po ich złożeniu wzrasta do 1103* litrów. Szeroki otwór załadunkowy (1180 mm) oraz nisko poprowadzony próg (650 mm) zapewniają łatwy dostęp do przedziału bagażowego.

 

Dzięki wysiłkom projektantów i konstruktorów firmy Honda, nawet długa podróż nowym HR-Vem jest bardzo przyjemna oraz nie powoduje zmęczenia kierowcy i pasażerów. Ponadto w Hondzie HR-V w wersji na rok 2019 zastosowano przeprojektowane przednie fotele ze zmodyfikowanym profilem siedzisk i oparć, które zapewniają teraz lepsze podparcie ciała kierowcy i pasażera, co jest szczególnie odczuwalne na wysokości barków.

 

5. Dopracowana kabina oraz wysokogatunkowe materiały wykończenia wnętrza

•Wysokogatunkowe, przyjemne w dotyku materiały wykończenia wnętrza
•System Honda Connect – wygoda użytkowania i łączność podczas jazdy
•Szeroki pakiet funkcji prezentowany na siedmiocalowym ekranie dotykowym
•Panoramiczne okno dachowe z funkcją otwierania i uchylania to unikalny element wyposażenia w tym segmencie

 

Honda HR-V oferuje przestronne wnętrze wykonane z wytrzymałych materiałów oraz kokpit, który otacza kierowcę niczym w modelu coupé.
Przestronna i funkcjonalna kabina imponuje przyjemnymi w dotyku, wysokogatunkowymi materiałami, które uzupełniają wstawki dekoracyjne ze szczotkowanego chromu oraz przeszycia podkreślające ekskluzywny klimat wnętrza. Projekt deski rozdzielczej to połączenie solidności z dbałością o szczegóły, takie jak np. listwa w kolorze „piano black” podkreślająca wysoką jakość wykonania kabiny.

 

W wersji na rok 2019 pojawiły się nowe przednie fotele, których zmodyfikowane siedziska i oparcia zapewniają lepsze podparcie ciała kierowcy i pasażera. Standardowa tapicerka materiałowa została teraz wykonana z jeszcze lepszej gatunkowo tkaniny, natomiast wyższe wersje wyposażenia posiadają bardziej ekskluzywną kompozycję, czyli połączenie tkaniny i skóry naturalnej z podwójnym przeszyciem.

W kabinie wersji SPORT odnajdziemy natomiast fotele obszyte unikalną dwukolorową tapicerką materiałową połączoną z bordową skórą naturalną. Kompozycję tę uzupełniają czarne, połyskujące wstawki w dolnej części deski rozdzielczej oraz na panelach konsoli środkowej. Uzupełnieniem dynamicznej stylizacji jest czarna podsufitka,

Przed kierowcą znajduje się tablica przyrządów z trzema wskaźnikami, z których każdy został otoczony podświetlanymi obwódkami. Natomiast funkcja ECO Assist sprawia, że podczas oszczędniej jazdy podświetlenie prędkościomierza zmienia kolor z białego na zielony.

 

Przed pasażerem siedzącym z przodu znajduje się nowa, szeroka dysza z trzema regulowanymi nawiewami zapewniającymi komfortowy przepływ powietrza w całej kabinie. Siła nawiewu jest największa w dyszy znajdującej się najbliżej bocznej szyby, najmniejsza – w dyszy zlokalizowanej centralnie, a uśredniona – w tej najbliżej panelu centralnego.

 

Najbogatsza wersja modelu HR-V dodatkowo oferuje nabywcom elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe, które stanowi unikalny element wyposażenia w tej klasie aut i zwiększa poczucie przestronności kabiny. Podczas otwierania i uchylania okna dachowego (o długości 846 mm), automatycznie odsuwa się również roleta przeciwsłoneczna, którą można ręcznie zasunąć, by ograniczyć nasłonecznienie kabiny. Przednia sekcja – która uchyla się na wysokość 27,5 mm – mierzy 475 mm długości.

 

Opracowana przez Hondę koncepcja „Smart Touch Interior” pozwala sterować niektórymi najczęściej używanymi funkcjami pokładowymi w sposób prosty i nie wymagający wykonywania zbędnych ruchów. Wśród takich funkcji znalazły się: elektryczny hamulec postojowy, dotykowy panel klimatyzacji oraz przełącznik kierunkowskazów z funkcją komfort.

 

Zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy
Honda HR-V została wyposażona w zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy, który zadebiutował w Europie w modelu CR-V na rok 2015. System jest standardem w najwyższej i średniej wersji wyposażeniowej Hondy HR-V, natomiast w odmianie podstawowej oferowany jest opcjonalnie.

System zapewnia łatwą obsługę za pośrednictwem siedmiocalowego ekranu dotykowego umieszczonego w desce rozdzielczej. Wyświetlacz systemu można dopasować do własnych preferencji, wybierając jeden z dwóch motywów, natomiast nawigowanie pomiędzy zakładkami w menu ułatwiają kolorowe ikony.

System Honda Connect jest oferowany z fabrycznie zainstalowanymi aplikacjami i umożliwia dodawanie kolejnych, za pomocą dedykowanej usługi Honda App Center, pozwalającej na spersonalizowanie systemu. Fabrycznie instalowana aplikacja „Aha” daje wygodny dostęp do tysięcy stacji radiowych – oferujących muzykę, serwisy informacyjne, podcasty oraz audiobooki – a także najnowszych treści publikowanych przez serwisy społecznościowe oraz innych usług o charakterze ściśle lokalnym.

Ponadto, system Honda Connect oferuje wiele możliwości podłączenia smartfonów i innych urządzeń multimedialnych za pośrednictwem: Wi-Fi, Bluetooth, HDMI,
W wyższych wersjach wyposażenia Hondy HR-V dostępna jest również nawigacja satelitarna firmy Garmin, w pełni zintegrowana z systemem Honda Connect.

Podstawowe wersje modelu HR-V są standardowo wyposażone w pięciocalowy kolorowy wyświetlacz LCD umieszczony na desce rozdzielczej oraz w 160-watowy system audio AM/FM/CD z czterema głośnikami. W pozostałych odmianach stosowany jest 180-watowy system z sześcioma głośnikami.

 

Jeszcze bardziej wyrafinowane wnętrze

System wyciszenia kabiny w modelu HR-V na rok 2019 został rozbudowany m.in. o takie elementy, jak dodatkowe materiały dźwiękochłonne przegrody czołowej, wnęk kół, przedziału bagażowego oraz przednich i tylnych paneli drzwiowych. Są to m.in. podkładki izolujące pod wykładziną podłogową oraz dźwiękochłonne dywaniki, w które zwykle wyposażane są modele z wyższych segmentów rynku. Dźwiękochłonne podkładki wykładziny i paneli podłogowych oraz deski rozdzielczej znacznie podnoszą akustyczny komfort podróżowania. Przy jeździe ze stałą prędkością 100 km/h, do uszu pasażerów dociera skutecznie zredukowany hałas o natężeniu zaledwie 65 dB.

Zależnie od wybranej wersji, nowa Honda HR-V została po raz pierwszy wyposażona w system aktywnego likwidowania hałasu (ANC). ANC ma za zadanie redukcję dźwięków niskiej częstotliwości we wnętrzu, poprzez monitorowanie takich dźwięków za pomocą dwóch mikrofonów umieszczonych w kabinie, a następnie eliminowanie ich sygnałami audio „w przeciwfazie”, emitowanymi przez głośniki.

 

W modelu HR-V Sport wyposażonym w przekładnię manualną, stosowany jest system aktywnej kontroli dźwięku (ASC). System ASC pełni podobną rolę, co system ANC, jednak działa w pełnym zakresie prędkości obrotowych silnika, zapewniając jego naturalne brzmienie podczas przyspieszania.

 

6. Bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa

•System aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CBA), zapobiegający kolizjom przy niewielkich prędkościach, we wszystkich wersjach HR-V
•Zaawansowany Asystent Kierowcy (Advanced Driver Assist System) – pięć systemów bezpieczeństwa aktywnego
•Przednie fotele z aktywnymi zagłówkami zapobiegającymi urazom zgięciowo-odgięciowym kręgosłupa szyjnego
•Struktura nadwozia typu ACE (Advanced Compatibility Engineering)

 

Honda HR-V – podobnie, jak wszystkie europejskie modele tej marki – została wyposażona w szereg systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego, które ułatwiają prowadzenie, zapewniając jednocześnie maksymalną ochronę użytkowników samochodu i pieszych.

 

Każda wersja nowego HR-Va, sprzedawana w Europie, będzie wyposażona w opracowany przez Hondę system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA). Przy małych prędkościach ma on zapobiegać kolizjom lub łagodzić ich skutki dzięki wykorzystaniu czujnika laserowego skanującego drogę przed pojazdem. W razie wykrycia bezpośredniego zagrożenia kolizją, system CTBA automatycznie przyhamowuje pojazd. System pozostaje aktywny przy prędkościach jazdy poniżej 32 km/h. Gdy wykryje on ryzyko kolizji, samochód nieznacznie wytraci prędkość oraz uruchomione zostaną ostrzegawcze sygnały dźwiękowe i optyczne, informujące kierowcę o zagrożeniu. Następnie system automatyczne aktywuje układ hamulcowy w celu całkowitego zatrzymania samochodu.

 

Zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS)
Modele HR-V w średniej i najwyższej wersji wyposażeniowej otrzymają standardowo pakiet ADAS, czyli zaawansowany system wspomagania kierowcy (Advanced Driver Assist System), działający w oparciu o szereg specjalnych czujników oraz kamer monitorujących obszar przed i za samochodem. W skład systemu wchodzą takie rozwiązania techniczne, jak: system ostrzegania przed kolizją (FCW), system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), inteligentny ogranicznik prędkości (ISL), system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (LDW) oraz system automatycznych świateł drogowych (HBSS).

 

System ostrzegania przed kolizją czołową wykrywa ryzyko kolizji, rozpoznając pojazd (auto osobowe lub ciężarówkę) bezpośrednio przed samochodem, dzięki informacjom z wielofunkcyjnej kamery. System pozostaje aktywny podczas jazdy z prędkością od 15 km/h. Po wykryciu ryzyka zderzenia wyemituje ostrzeżenie dźwiękowe i wizualne. Odległość decydująca o ostrzeżeniu może być ustawiona zgodnie z preferencjami kierowcy, system może być również wyłączony przez kierowcę.

System rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recognition

System TSR wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do rozpoznawania znaków drogowych podczas jazdy do przodu. Po minięciu znaku, system automatycznie rozpoznaje i wyświetla jego graficzny odpowiednik na ekranie tablicy przyrządów.

System jest zaprojektowany, aby rozpoznawać okrągłe znaki pokazujące ograniczenia prędkości i zakazy wjazdu. Dwa znaki mogą być wyświetlane jednocześnie – po prawej stronie wyświetlacza pokazuje się tylko znak ograniczenia prędkości, podczas gdy lewa strona pokazuje znaki zakazu wjazdu i ograniczenia prędkości uzupełnione o dodatkowe informacje, jak na przykład warunki atmosferyczne.

 

Inteligentny ogranicznik prędkości stanowi zaawansowane technicznie połączenie dwóch, uprzednio niezależnych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa – automatycznego ogranicznika prędkości (ASL) oraz systemu rozpoznawania znaków drogowych (TSR). Automatyczny ogranicznik prędkości stanowi wyposażenie standardowe wszystkich europejskich modeli Hondy i ma za zadanie utrzymywać maksymalną prędkość zadaną przez kierowcę.

Po włączeniu inteligentnego ogranicznika prędkości, prędkość maksymalna pojazdu jest automatycznie dostosowana do obowiązującego ograniczenia, wykrytego przez system rozpoznawania znaków. Gdy pojazd minie znak ograniczający prędkość, samochód samoczynnie i w sposób płynny zwolni do maksymalnej dopuszczalnej na danym obszarze prędkości. Jeśli prędkość pojazdu będzie większa o przynajmniej 3 km/h od prędkości dozwolonej, system poinformuje o tym kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego oraz migającej na wyświetlaczu ikony ze znakiem ograniczenia prędkości. Pojazd nie osiągnie wówczas prędkości wyższej od maksymalnej dopuszczalnej, niezależnie od siły nacisku, jaką kierowca wywrze na pedał przyspieszenia. Kiedy pojazd minie znak pokazujący wyższe ograniczenie prędkości, system pozwoli kierowcy przyspieszyć do nowego dozwolonego limitu i zapobiegnie przekroczeniu nowego ograniczenia. System może być wyłączony przez kierowcę w dowolnym momencie.

 

System ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do śledzenia linii wyznaczających pas ruchu na drodze. System wysyła kierowcy ostrzeżenie dźwiękowe i wizualne, jeżeli samochód zmienia pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu. System może być wyłączony przez kierowcę w dowolnym momencie.

System sterowania światłami drogowymi (HBSS) pozostaje aktywny podczas z jazdy z prędkością ponad 40 km/h, automatycznie włączając i wyłączając światła drogowe, zależnie od warunków jazdy, obecności innych pojazdów silnikowych (samochodów osobowych i ciężarowych oraz motocykli) i rowerów oraz z uwzględnieniem stopnia natężenia światła zewnętrznego. System może być wyłączony przez kierowcę w dowolnym momencie.

Bezpieczeństwo bierne wbudowane w strukturę pojazdu
Platforma modelu HR-V obejmuje strukturę ramową ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), która tworzy szkielet połączonych elementów konstrukcyjnych pochłaniających i równomiernie rozpraszających siłę zderzeniową. Tak opracowana konstrukcja przyczynia się do redukcji działania sił przenoszonych na przedział pasażerski w przypadku kolizji, co w efekcie zapewnia większą odporność na skutki zderzenia czołowego, uderzenia w tył pojazdu, jak i zderzeń bocznych.

ACE™ pomaga także ograniczyć ryzyko wjechania pod lub nad przeszkodę, co może się zdarzyć w przypadku niesymetrycznego czołowego zderzenia z większym lub mniejszym pojazdem.

Wszystkie europejskie wersje Hondy HR-V wyposażone są w system ośmiu poduszek powietrznych, który zapewnia najwyższy stopień ochrony podróżnych. Poduszki przednie, boczne i kurtyny na całej długości są zaprojektowane wg najnowszych rozwiązań i są aktywowane tylko w przypadku absolutnej konieczności. Zagłówki przednich foteli zostały zaprojektowane z myślą o zapobieganiu urazom zgięciowo-odgięciowym kręgosłupa szyjnego.