Połączenie bardzo efektywnego silnika 1,6 l i-DTEC z płynnie pracującą dziewięciobiegową przekładnią zapewnia dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa: moc maksymalna – 120 KM, średnie zużycie paliwa – 4,1 l/100 km
- Po raz pierwszy silnik wysokoprężny i automatyczna skrzynia biegów spotykają się pod maską Civica
- Zamówienia na samochody w takiej specyfikacji można składać już teraz
Ekonomiczna Honda Civic z silnikiem wysokoprężnym i-DTEC o pojemności 1,6 litra jest obecnie dostępna z wydajną, dziewięciobiegową przekładnią automatyczną, która zapewnia imponującą płynność zmiany biegów. Zmierzone według obowiązujących procedur, średnie zużycie paliwa wynosi 4,1 l/100km dla wszystkich poziomów wyposażenia obu wersji nadwoziowych – sedan i hatchback.
Po raz pierwszy w modelu Civic dostępna jest kombinacja silnika wysokoprężnego i automatycznej skrzyni biegów.
Dzięki szerokiemu zakresowi przełożeń, dziewięciobiegowa przekładnia zapewnia doskonałą wydajność. Bardzo niskie przełożenie pierwszego biegu umożliwia płynne i dynamiczne ruszanie z miejsca, a wysokie przełożenie najwyższego biegu – niską prędkość obrotową silnika podczas jazdy, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i obniża poziom hałasu.
Sprzężony z przekładnią automatyczną silnik 1,6 l i-DTEC oferuje radość z jazdy oraz bardzo dobry stosunek mocy do poziomu zużycia paliwa w porównaniu z konkurencyjnymi modelami samochodów tej klasy, wyposażonymi w automatyczne skrzynie biegów.
Moc maksymalna silnika 1,6 l i-DTEC wynosi 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min. i 300 Nm momentu obrotowego przy 2000 obr/min. Civic wyposażony w dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11 sekund, a jego prędkość maksymalna to 200 km/h.
Oprócz wyjątkowo niskiego zużycia paliwa w cyklu mieszanym, nowy Civic z silnikiem 1,6 l i-DTEC i przekładnią automatyczną, charakteryzuje się niską emisją CO2 na poziomie 108 g/km (wersja czterodrzwiowa) i 109 g/km (wersja pięciodrzwiowa).
Zestopniowanie przełożeń automatycznej skrzyni biegów zapewnia płynność zmiany biegów i wrażenie liniowego przyspieszania przy rozpędzaniu auta. W zależności od prędkości obrotowej silnika, przekładnia może również pomijać biegi w celu przyspieszenia reakcji, na przykład redukować przełożenia bezpośrednio z 9 do 5 biegu lub z 7 do 4 biegu. Jest to uzupełnienie standardowej redukcji biegów o jedno lub dwa przełożenia.